Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-04-2022
Mijn vraag
Ik heb een PC en een laptop en wil graag kunnen switchen met me keyboard, muis en monitor tussen de 2. Hiervoor heb ik een Delock Displayport gekocht, alleen werkt die niet met me monitor (LG UltraGear 27GL850).
Als ik naar me PC switch blijft me beelscherm zwart maar ik zie wel (aan de hand van me 2de monitor) dat er een connectie is, als ik naar me laptop switch zegt de monitor dat er geen connectie is.

Tussen me laptop en de KVM switch zit er een Displayport kabel naar HDMI en tussen de PC en de KVM switch zit er een gewone Displayport kabel.
Hoop dat dit plaatje het wat duidelijk maakt wat ik wil bereiken :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwVdVvuVbC1OQS2yOJMWjlBBCQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hXzPCR7Q4QVBlFxHLiYM9ZiP.png?f=fotoalbum_large

Als ik me 2de monitor (LG 27UD59) gebruik krijg ik wel beeld met me PC maar niet met de Laptop.

Werken sommige monitoren maar met een KVM switch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan net zijn dat het scherm niet de volledige DP specificatie ondersteund. Ik heb schermen gezien die met DP of HDMI aangesloten kunnen worden, maar als er een HDMI <> DP kabel gebruikt werd, er geen beeld kwam. Terwijl de kabel gewoon werkte, want met een ander scherm was er niets aan de hand.

Zo is het dus ook mogelijk dat er iets mist in het signaal vanuit de KVM switch waardoor je geen beeld krijgt. Of dat het scherm er niet mee overweg kan en daardoor geen beeld geeft. Het feit dat je met je laptop geen beeld krijgt zeg al wel iets over de ondersteuning van je scherm.

Hoe het precies zit weet ik niet, dat zou je zelf even verder moeten uitzoeken, als het al te vinden is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-04-2022
na veel onderzoek ben ik erachter gekomen dat de kabel die ik gekocht heb (displayport naar hdmi) het niet doet van hdmi naar displayport, daarom doet die het niet op de laptop.

@Hero of Time bedankt voor het meenadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is balen. Ik dacht dat je eerder al wel met een ander scherm had bevestigd dat je HDMI <> DP kabel werkte. Sommige schermen kunnen hier gewoon niet mee overweg.

Het probleem van geen beeld via de KVM met je PC is nog niet opgelost?

Commandline FTW | Tweakt met mate