Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-03 06:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil standaard games gaan spelen, Minecraft, Among Us, WatchDogs 2, je kent het wel.
Ik doe de opleiding IT systems & devices. Daar heb ik dan wel een laptop voor, maar het is soms wel fijn om allebei te gebruiken. Ik ben niet van plan om te streamen/recorden met deze pc, maar soms is het wel handig om bijvoorbeeld dingen te delen met vrienden etc.

Ik maak gebruik van 2 1080p beeldschermen, die draaien op 60hz. Ik heb al een ATX case met genoeg koeling en ruimte.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €350 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een ATX case, en een 650 Watt psu. Ook heb ik al een GTX 1060 6gb, deze videokaart lijkt me voldoende voor nu.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 16GB ddr4 ram, en een AMD processor.
Ik ben aan het kijken naar de Ryzen 5 3600 processor, en Asus TUF B450-Plus Gaming mobo en Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet echt eisen/wensen. Behalve dat ik niet graag de hoofdprijs wil betalen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoef zeker niet het nieuwste van het nieuwste.
Ik heb momenteel een Intel i7 920 met 16gb DDR3 ram. En vooral de CPU werkt op mijn zenuwen. 60 graden idle, en het is allang niet meer een snelle processor te noemen.
Ik ben gewoon op zoek naar een vlotte pc, die me niet in de steek laat.

Als er nog vragen zijn hoor ik dat graag! Ik sta open voor verbeteringen en hulp :)

Wenlijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenAsus TUF B450-Plus Gaming€ 86,22€ 86,22
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 63,90€ 63,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,12

[ Voor 30% gewijzigd door JordyEGNL op 10-10-2020 14:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:58
Welk merk en type 650w voeding heb je?

Welke hdd/ssd heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:11
Welke voeding heb je? Kans is aanwezig dat je die ook beter kunt vervangen.
De stock koeler die je bij de CPU krijgt doet zijn werk wel maar als je voor stil en voor koel wil gaan kan je beter voor een after market koeler gaan.
Opslag neem je ook mee of moet je deze ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-03 06:56
Bedankt allebei voor de snelle reactie.

Ik heb momenteel een 500gb SSD van Kingston, vind de SSD nog prima werken dus hoef geen nieuwe.
Ik heb een 650 watt psu van Be Quiet, het exacte model weet ik niet precies, ben nu namelijk niet in de buurt bij mijn mc helaas.

EDIT: Ik ben vergeten te vermelden dat mijn games op een 1TB HDD staan, 7200RPM. Werkt ook nog prima, dus wil deze ook graag behouden.

[ Voor 20% gewijzigd door JordyEGNL op 10-10-2020 14:14 ]