Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-04-2024
in afwachting van mijn asus rog strix 3080oc bij TONES ben ik even aan het kijken geweest om mooiere kabels te steken, mijn seasonic prime GX850 is geleverd met 2x 8pin naar 6+2pin..
ik kom dus 1 kabel tekort om 3x 8pin aan te sluiten op de asus kaart,
enige waar ik bij terecht kom is cablemod (zie link) maar ik kan hier niet echt aan uit.
ik zie hier alleen maar 8pin pci-e kabel... is dit hetzelfde of moet het echt 8pin psu naar 6+2pin gpu zijn ?
https://eustore.cablemod....-rt-series-ampere-bundle/
iemand dat hier meer duidelijkheid over kan geven voordat ik €120+ verkeerd bestel ?
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ik kwam deze link tegen waar je een losse 8 naar 6+2 kabel kan kopen voor een seasonic prime.

https://sww.nl/seasonic-p...40-2-x-pcie-8-6-pins.html

Ik zou trouwens gewoon Seasonic even mailen en aangeven dat je een Seasonic Prime hebt gekocht (2e hands?) waarbij niet alle kabels zaten. Kijken of je via die manier een extra kabel kan krijgen. Seasonic heeft echt fantastische klantenservice, in het verleden hebben zij bij mij ook wel eens gratis een kabel opgestuurd omdat ik er eentje miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
Zarkov schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:13:
Ik kwam deze link tegen waar je een losse 8 naar 6+2 kabel kan kopen voor een seasonic prime.

https://sww.nl/seasonic-p...40-2-x-pcie-8-6-pins.html

Ik zou trouwens gewoon Seasonic even mailen en aangeven dat je een Seasonic Prime hebt gekocht (2e hands?) waarbij niet alle kabels zaten. Kijken of je via die manier een extra kabel kan krijgen. Seasonic heeft echt fantastische klantenservice, in het verleden hebben zij bij mij ook wel eens gratis een kabel opgestuurd omdat ik er eentje miste.
het moet dus 6+2pin zijn voor de GPU ?
8pin naar 8pin werkt niet ?
Heb de voeding nieuw gekocht bij tones. een hele complete nieuwe build zelfs voor de 3080.
Reden dat ik cablemod wil is omdat ik er mooiere kabels wil in hebben die mooi uitgelijnd zijn,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
iCe_ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Heb de voeding nieuw gekocht bij tones. een hele complete nieuwe build zelfs voor de 3080.
Reden dat ik cablemod wil is omdat ik er mooiere kabels wil in hebben die mooi uitgelijnd zijn,
Voor zover ik weet levert Seasonic zelf alleen 6+2 kabels mee voor PCI-e. Er zit natuurlijk wel een 8 pin EPS kabel in maar die is voor de CPU/MB en past niet op een videokaart als het goed is.

Als ik de specs van de GX850 lees dan zou je trouwens 6 PCI-e kabels moeten hebben, niet twee.

Cable mods heb ik zelf geen ervaring mee, je kan gok ik prima 8 naar 8 pin PCI-e kabels maken, is gewoon minder flexibel. Zolang het een modkit is die bij de voeding hoort kan dat geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
iCe_ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Als je GPU 3 x 8pin connectors heeft dan kan je:

3 x 8-pin kabels gebruiken.
2 x 8-pin en 1 x 6+2-pin
2 x 8-pin waarvan 1 kabel gesplitst is met 2 x 8-pin connectors
3 x 6+2-pins
2 x 6+2-pin en 1 x 8-pin

Vergeet niet dat wanneer je besteld bij Cablemod EU dat de bestelling vanuit USA komt. Het gereedmaken aldaar duurt tussen de 1 en 2 weken. Dan wordt het verstuurd naar de UK voor binnenkomst EU. Daarna gaat het naar Duitsland en gaat het via GLS naar Nederland.
Minimale levertijd is 3 weken van bestelling tot ontvangst, maar ga uit van 1 maand.

Als je voor je voeding een nieuwe kabel kan kopen dan zou ik gewoon voor 8-pin naar 8-pin gaan. Die 6+2 bestaan eigenlijk alleen maar voor compabiliteit met verschillende hardware. Bijvoorbeeld als je Grafische kaart nog een 6-pin connector (erbij) gebruikt. Dus wat je ook kiest ze zijn hetzelfde...

/edit zoals @Zarkov al zegt, er zouden 6 pci-e kabels bij jouw voeding moeten zitten, allemaal 8pins geschikt.

[ Voor 4% gewijzigd door bierschuit op 10-10-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
Zarkov schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Voor zover ik weet levert Seasonic zelf alleen 6+2 kabels mee voor PCI-e. Er zit natuurlijk wel een 8 pin EPS kabel in maar die is voor de CPU/MB en past niet op een videokaart als het goed is.

Als ik de specs van de GX850 lees dan zou je trouwens 6 PCI-e kabels moeten hebben, niet twee.

Cable mods heb ik zelf geen ervaring mee, je kan gok ik prima 8 naar 8 pin PCI-e kabels maken, is gewoon minder flexibel. Zolang het een modkit is die bij de voeding hoort kan dat geen kwaad.
6 PCI-e kabels voor de gpu ? moet ik dringend mijn doos eens terug van de berging gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
bierschuit schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:59:
[...]

Als je GPU 3 x 8pin connectors heeft dan kan je:

3 x 8-pin kabels gebruiken.
2 x 8-pin en 1 x 6+2-pin
2 x 8-pin waarvan 1 kabel gesplitst is met 2 x 8-pin connectors
3 x 6+2-pins
2 x 6+2-pin en 1 x 8-pin

Vergeet niet dat wanneer je besteld bij Cablemod EU dat de bestelling vanuit USA komt. Het gereedmaken aldaar duurt tussen de 1 en 2 weken. Dan wordt het verstuurd naar de UK voor binnenkomst EU. Daarna gaat het naar Duitsland en gaat het via GLS naar Nederland.
Minimale levertijd is 3 weken van bestelling tot ontvangst, maar ga uit van 1 maand.

Als je voor je voeding een nieuwe kabel kan kopen dan zou ik gewoon voor 8-pin naar 8-pin gaan. Die 6+2 bestaan eigenlijk alleen maar voor compabiliteit met verschillende hardware. Bijvoorbeeld als je Grafische kaart nog een 6-pin connector (erbij) gebruikt. Dus wat je ook kiest ze zijn hetzelfde...

/edit zoals @Zarkov al zegt, er zouden 6 pci-e kabels bij jouw voeding moeten zitten, allemaal 8pins geschikt.

[ Voor 6% gewijzigd door iCe_ op 10-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCe_
@bierschuit
Ok duidelijk !
Bestel ik de kit, denk dat ik de kabels eerder ga ontvangen dan mijn videokaart haha 8)7
Bedankt voor de uitleg ! _/-\o_
Aangezien het vanuit usa komt richting belgië, moet ik hier dan nog extra kosten bij rekenen ?
Douane ... btw ... ?

[ Voor 35% gewijzigd door iCe_ op 10-10-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@iCe_ Nee, de prijs die je betaald via de Cablemod EU store is inclusief invoerrechten/BTW. Er komen geen bijkomende kosten aan te pas.

Kijk naar de custom kabels zou ik zeggen... PSU replacement kabels en geen extensions!

[ Voor 24% gewijzigd door bierschuit op 10-10-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCe_
bierschuit schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:40:
@iCe_ Nee, de prijs die je betaald via de Cablemod EU store is inclusief invoerrechten/BTW. Er komen geen bijkomende kosten aan te pas.

Kijk naar de custom kabels zou ik zeggen... PSU replacement kabels en geen extensions!
Ok, heb de custom kabels besteld. Niet de extensions, zou alleen maar meer rommel geven in men case
Pagina: 1