Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb aan het begin van de thuiswerkperiode een los toetsenbord gekocht voor bij mijn laptop, een Logitech MK330. Dit toetsenbord typt best lekker, maar maakt wel aardig wat herrie. Mijn vrouw, die ook thuiswerkt, heeft daar veel last van. Ik ben nu op zoek naar een (draadloos) toetsenbord dat vooral heel stil moet zijn, liefst in combinatie met een muis. (Anders moet ik straks twee ontvangertjes in de laptop steken, en dan heb ik geen vrije USB-poort meer over.)

Maar ja, vind dan maar eens het juiste toetsenbord. Veel fabrikanten zeggen dat hun toetsenborden een stille aanslag hebben, maar is dat ook écht zo? Is er iemand die net als ik op zoek is geweest naar een stil toetsenbord en ook echt succesvol is geweest in die zoektocht? Ik hoop dat er wat tips gaan komen. O ja, ik werk met Windows.

Ewout

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik werk zelf met een bedraade toetsenbord genaamd. Cherry Stream 3.0 die wat stiller is dan een normale toetsenbord.

Edit: niet meer te koop zie ik nu. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MedionAkoya op 10-10-2020 11:52 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
MedionAkoya schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:51:
Ik werk zelf met een bedraade toetsenbord genaamd. Cherry Stream 3.0 die wat stiller is dan een normale toetsenbord.
Bedankt voor de tip. Ik kon 'm echter ook niet zo snel ergens vinden.

Ik ben net gestuit op de Logitech MK295. Dat toetsenbord is net een maand geleden uitgebracht. 'De Logitech MK295 maakt gebruik van de SilentTouch-technologie om geluiden met meer dan 90% te reduceren terwijl het vertrouwde typ- en klikgevoel behouden blijft.' Ik heb 'm gewoon maar besteld. Ik zal 't wel merken of-ie echt zoveel stiller is. Ik zal mijn ervaringen hier posten zodra ik hem in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Die heb ik gehad. Het is een beetje een raar ding. Het toetsenbord is zonder meer prima, ver boven verwachting zelfs. Maar de muis is vreselijk beroerd omdat hij te klein is. En dan heb ik voor een man al geen bijzonder grote handen.

Nu is het stomme dat dit een van de weinige logitech toetsenborden is die niet de universele usb ontvanger gebruikt.. je kunt hem dus niet in combinatie met een andere muis gebruiken zonder een tweede usb poort te moeten gebruiken. Bij vrijwel alle andere logitech producten kun je wel willekeurige sets combineren.

Dat ze dat vanuit commercieel oogpunt bewust niet willen met hun budgetproducten kan ik me ergens nog wel voorstellen. Maar dat doe je dan toch niet met een toetsenbord dat in deze prijsklasse juist bovengemiddeld goed is :?

[ Voor 17% gewijzigd door Yucon op 10-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De dell km717 en km7120w zijn best stil en komen met muis. Draadloos met bt en meegeleverde dongle. Ze lijken iets op elkaar maar typen best wel verschillend, dus als het mogelijk is zou naast elkaar testen handig zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door epoman op 10-10-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout124
Ik heb de Logitech MK925 net binnen gekregen. Hij maakt inderdaad veel minder geluid dan mijn vorige toetsenbord. De muis is even groot als de muis die ik al had, dus dat is voor mij geen bezwaar. Ik denk dat dit setje mij (én mijn vrouw) wel gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ewout124 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:20:
Ik heb de Logitech MK925 net binnen gekregen. Hij maakt inderdaad veel minder geluid dan mijn vorige toetsenbord. De muis is even groot als de muis die ik al had, dus dat is voor mij geen bezwaar. Ik denk dat dit setje mij (én mijn vrouw) wel gaat bevallen!
Bedoel jij 295 i.p.v. 925? Want ik heb de MK295 geprobeerd maar na een kwartiertje weer ingepakt. Het mag dan wel Silent Touch zijn, het is in elk geval geen light touch: elke toetsaanslag is in feite een dof dreuntje. Ik vond dat nog irritanter dan een 'gewoon luid' toetsenbord.
Pagina: 1