Evohome verwarmd kamers die niet nodig zijn.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoW1975
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Goedendag,

ik heb nu twee jaar het evohome systeem en het werkt goed, maar sinds kort (na wijzigen van het programma) heb ik iets wat ik niet snap, niet wil, maar niet verholpen krijg.

Ik heb een aantal zones (de slaapkamers) die vroeger 's ochtends, tussen 7 en 9 uur, 19 graden moesten zijn, dan de rest van de dag 15, en 's avonds bij het naar bed gaan (verschillend per kamer / leeftijd van de bewoner) weer een uurtje 19 graden. Ik merkte dat de we allemaal eigenlijk wakker werden van het verwarmen, en het te warm vonden bij het opstaan, dus die ochtend-verwarming is vervallen. Alle kamers zijn de hele dag (minimaal) 15 graden, en alleen bij het naar bed gaan even opgewarmd. Beneden (grote open ruimte) is alles 's nachts 15 graden, en van 7 tot 23u 20 graden.

Nu merk ik dat de slaapkamers toch aan gaan (radiatorknoppen draaien, radiatoren worden warm) in de ochtend, gelijk met het opwarmen van beneden. Of gelijk met hoe het eerder was, 't maar hoe je het bekijkt. Terwijl de centrale mij vertelt dat het op die slaapkamers 17 of 18 graden is.

De wijziging heb ik voor de zomer doorgevoerd en er toen niet veel meer op gelet / van gemerkt, omdat de verwarming in de zomer eigenlijk niks te doen had. De kamers en beneden waren eigenlijk altijd wel op temperatuur, ook zonder dat de verwarming iets deed. Ik heb het programma nogmaals gecontroleerd en het staat echt zoals ik beschrijf. Waarom blijft de Evohome de slaapkamers toch even verwarmen? Als hij het oude programma onthouden had zou hij naar 19 graden moeten gaan, maar dat doet hij niet. Als hij zich aan het nieuwe programma houdt zou hij niet moeten verwarmen op de slaapkamers, alleen beneden, 's ochtends.

Wie kent dit probleem, of liever, wie kent de oplossing?
Dank,

Hugo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leusi060
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
Sluiten jou knoppen de radiatorkranen wel af?