Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Mijn Samsung note 3 laad niet meer op als hij aan staat.
Het bliksem teken staat nog wel in de batterij als ik hem aan de lader hang maar er komt niets bij aan procenten.

Gekke is wel als ik hem uitzet hij wel oplaad iemand idee wat kan zijn en hoe het eventueel is op te lossen?

Ik heb niets anders geïnstalleerd sinds dit probleem is ontstaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Andere lader en kabel geven hetzelfde resultaat?

Klinkt als een software probleem. Heb je al een Factory Reset geprobeerd?

[ Voor 26% gewijzigd door jodeltje op 10-10-2020 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Nee nog niet gedaan. Ben ik dan al mijn foto's kwijt? ( zal ze anders voor de zekerheid eerst back uppen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
ppatrick schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:52:
Nee nog niet gedaan. Ben ik dan al mijn foto's kwijt? ( zal ze anders voor de zekerheid eerst back uppen)
Ja dan ben je alles kwijt. Dus inderdaad eerst een backup maken van alles dat je wil behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27
De Note 3 is al zo'n 6-7 jaar oud, dus kan best zijn dat de accu inmiddels beetje op z'n einde is.

Je zou nog kunnen proberen of het helpt als je de USB-poort schoonmaakt (lees: stof eruit halen met bijvoorbeeld een houten tandenstoker). Of een andere kabel proberen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ja weet dat het al telefoon op leeftijd is maar hij doet en kan wat ik wil dus hoop dat hij het blijft doen.

Maar dat hij alleen wil opladen als hij uit staat heeft dat iets te maken met de staat van de accu? ( is nog de originele)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Nee hoogstwaarschijnlijk niet. Als je telefoon vaak uitvalt, extreem snel leeg gaat of anders gek doet is je batterij brak en moet je een nieuwe, maar dit lijkt een software probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
ppatrick schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 01:55:
Ja weet dat het al telefoon op leeftijd is maar hij doet en kan wat ik wil dus hoop dat hij het blijft doen.
Is ook een pareltje van een telefoon! Snapdragon 800, 1080p OLED, een klassieker :)

.. en als het de accu is, stop je er zo een nieuwe in :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ja als ik zie hoe lang telefoons van vrienden mee gaan is mijn note toch erg goed. Accu doet het nog goed 1-2 dagen zonder problemen. Gebruik hem niet super intensief dat moet ik ook toe geven.

Net nog even iets geprobeerd als ik hem aan zet als hij aan laden is laad hij wel door ook als hij aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Dus de hardware doet het prima, blijft over de software..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
Ja toch gek dat het zo van de ene op andere dag is. Morgen back up maken en dan Factory Reset proberen. Zal ook nog proberen of zelfde probleem is met andere kabel of andere stroom bron. Maar dat lijkt mij sterk dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
ppatrick schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 02:08:
Maar dat lijkt mij sterk dat het probleem is
Mij ook. Succes met alles weer instellen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Gekke is dat als ik hem aan laptop hang ik foutmelding krijg op de laptop dat usb apparaat niet herkent word.
Ook deze foutmelding komt maar soms.

Andere laptop geprobeerd en daar gebeurt niets als ik hem aansluit ook andere kabels geprobeerd zelfde resultaat.
Pagina: 1