Upgrade advies voor oude computer (Sketchup, Cinema4D)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-01 20:56
Ik zoek een?
Grafische kaart

Wat is je budget?
~250 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Processor: AMD FX(tm)-8350
Moederbord: M5A97 LE R2.0
Geheugen: 32 GB

Mijn vriendin heeft een oude computer die ze wil gebruiken voor renderen in SketchUp en Cinema4D. Ik weet niet wat voor grafische kaart er op dit moment in zit, maar hij voldoet in ieder geval niet voor deze programma's. Hoe kan ze zo goedkoop mogelijk deze pc upgraden om aan haar wensen te voldoen?

Alle reacties

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
afgaande op de requirements van Skechup en Cinema4D zou dat al mogelijk moeten zijn met een kaartje van 4 tientjes zoals dit:
pricewatch: Asus GeForce GT 710 1GB
dat is ongeveer je ondergrens.
als je je budget volledig wilt benutten, dan kun je zover gaan als een 1660 super, bijvoorbeeld:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G

op de site van Nvidia staat een pagina met GPU's die ondersteuning hebben voor openGL 4.6 (Cinema4D heeft minimaal 4.1 nodig), voor als je een volledig overzicht wil.

ik denk dat het handig is als je even uitzoekt wat je (vriendin) precies wil met de grafische kaart, en op basis daarvan een keus maken. want € 40 of € 240 is nogal een verschil. als je underspend haal je misschien niet de prestaties die je wil, als je overspend heb je een GPU die nooit naar volle potentie wordt gebruikt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Allebij openGL apps, je kunt hier beter een 2de hands Quadro voor scoren voor rond de 100 euro oid.

Cpu is ook geen topper meer dus die zal ook vaak beperkend werken. Oudere instap Quadro geeft al een prima viewport versnelling.

Je zou een P620 kunnen scoren, die kan dan ook mee als je naar een nieuwer cpu toe gaat.

specs