.VST naar .DX converteren voor plugin cooleditpro

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfSprixx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05-2023
Mijn vraag

Hallo, mijn vraag is als volgt:

Ik gebruik CooleditPro v2.1 om muziek mee op te nemen en fine te tunen. Ik heb nu via een site Antares autotune gedownload en alle benodigde stappen gevolgd. Nu schijnt dus te zijn dat CoolEdit geen .VST bestanden ondersteunen. Nu ben ik gaan rond neuzen om een zo genoemde wrapper te gebruiken zodat de .VST bestanden vertaald worden naar .DX. Echter alle tutorials zijn al decennia''s oud en niet meer relevant (allemaal broken hyperlinks die niet werken etc.)

De bedoeling is dus eigenlijk dat de Antares plugins die zijn geinstalleerd (.VST bestanden) geimporteerd worden naar Cooleditpro (Via het programma kun je naar effects > en daarin zou een dropdown menu moeten staan met allemaal de geinstalleerde effecten, echter dx staat niet in het lijstje)

Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen, ik ben sowieso nieuw bij tweakers dus mocht er benodigde informatie ontbreken hoor ik dat graag zodat ik je kan aanvullen.

Relevante software die ik gebruik

- Cool Edit Pro v 2.1
- Antares - Auto-Tune 8.1.1, Autotune Evo 6.0.9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- .VST bestanden zijn niet compatible met CoolEditPro
- Er moet een wrapper gebruikt worden om de .VST bestanden om te vertalen naar .DX?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsJut6il3YCBR1Dure1SU9HOvUo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qyJNvLJjY3k082lpk9JrLjgJ.png?f=user_large

- Edit:

Ik zie dat de effecten van Antares .XFT als extensie heeft en de effecten van CoolEditPro .XFM kunnen die converteert worden naar de juiste, ik ben radeloos wat ik kan doen..

[ Voor 6% gewijzigd door WolfSprixx op 10-10-2020 01:24 ]

Beste antwoord (via WolfSprixx op 10-10-2020 21:03)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ik heb niet het antwoord op je vraag, maar wel wat extra info voor je begrip vorming, misschien dat dat helpt bij de info die je al hebt:

Het is naar alle waarschijnlijkheid niet zo dat een VST bestand geconverteerd wordt en dat het een ander bestand wordt. Meer waarschijnlijk is dat er een CoolPro plugin is, die je in CoolPro kunt openen en in die plugin kan je VST's selecteren en configureren. Zie het als een realtime vertaalslag: stel CoolPro spreekt allleen spaans, een vst spreekt alleen frans en die kunnen dus niet samenm met elkaar lullen. Dat lukt wel als je er een tolk tussen zet. Bij voorkeur een belg :+ , die frans en spaans spreekt en beide kanten op en vrijwel zonder vertraging realtime kan vertalen.

De tolk is je wrapper en ik denk dat dus de truuk is dat je die moet zien te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 10-10-2020 01:37 ]

Alles kan stuk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ik heb niet het antwoord op je vraag, maar wel wat extra info voor je begrip vorming, misschien dat dat helpt bij de info die je al hebt:

Het is naar alle waarschijnlijkheid niet zo dat een VST bestand geconverteerd wordt en dat het een ander bestand wordt. Meer waarschijnlijk is dat er een CoolPro plugin is, die je in CoolPro kunt openen en in die plugin kan je VST's selecteren en configureren. Zie het als een realtime vertaalslag: stel CoolPro spreekt allleen spaans, een vst spreekt alleen frans en die kunnen dus niet samenm met elkaar lullen. Dat lukt wel als je er een tolk tussen zet. Bij voorkeur een belg :+ , die frans en spaans spreekt en beide kanten op en vrijwel zonder vertraging realtime kan vertalen.

De tolk is je wrapper en ik denk dat dus de truuk is dat je die moet zien te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 10-10-2020 01:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfSprixx
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05-2023
Remco_k

Bedankt voor je hulp en info. Ik zal eens gaan kijken voor een voor een tolk plugin. Hopelijk gaat het werken.💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik snap alleen niet zo goed waarom het in Softwareontwikkeling staat, want je lijkt zelf niks te ontwikkelen? Omdat je al een antwoord hebt, en dit op de verkeerde plek staat, ga ik dit topic dan ook sluiten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.