CO2 quatos superfraudegevoelig?

Pagina: 1
Acties:

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
Het idée om CO2 quotaŽs per burger of in de productieketen in te voeren kan volgens mij niet, hoe ga je in godsnaam dat allemaal lopen controleren, moet iedereen dan gaan opschrijven dat ie van 7 tot 9 op vrijdagavond een barbque op gas gestookt heeft lopen houden, volgens mij is dit voor geen meter haalbaar, ook zouden zodoende andere belastingen (die aan internationale verdragen vastzitten) moeten worden afgeschaft... volgens mij is dit onhaalbaar...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die gas BBQ is makkelijk na te gaan hoor. Dat gaat via de gasmeter. Hetzelfde kan je met benzine, flessen cola etc. Je voert gewoon een CO2 belasting in per grondstof en het gaat vanzelf. Dingen die veel CO2 opleveren worden dan vanzelf duurder.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
Maar het is niet een soort btw. het gaat om quotaŽs, hoe controlleer je hoeveel spiritus iemand bij de super heeft gehaald, als men dat al wil doen is dat inbreuk op de privacy...

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
Dit soort zaken haal je uit een levenscyclusanalyse van de produkten die er in een land verbruikt worden. Aan de hand daarvan kun je zoiets dus bepalen.
O ja en die gegevens worden dus niet bepaald aan de hand van hetgeen jij bij de supermarkt koopt, maar dat lijkt me vrij logisch.

Engineering

Verwijderd

als ik nou veel hennepplanten neerzet krijg ik dan korting want die planten zetten co2 om in zuurstof

en doen dat zelfs zo efficient dat 1 hectare hennep in 1 jaar net zoveel co2 omzet in zuurstof als 1 hectare oerwoud in 30 jaar

jaa das pas een wonderplantje :7

Verwijderd

Alleen heb je er met hennepplanten geen fuck aan, die verbrand je daarna weer en dan komt de CO2 weer vrij. Dag winst.
Met bossen heb je dat wat minder, omdat die wat langer blijven staan, maar eigenlijk werkt dat ook alleen maar als ze "altijd" blijven staan

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:14 schreef el_marcianito het volgende:
Alleen heb je er met hennepplanten geen fuck aan, die verbrand je daarna weer en dan komt de CO2 weer vrij. Dag winst.
Met bossen heb je dat wat minder, omdat die wat langer blijven staan, maar eigenlijk werkt dat ook alleen maar als ze "altijd" blijven staan
Waarom verbranden en niet composteren. Alleen maar voordelen.
1. Zuurstof
2. Hennepvezels (zijn rij sterk wordt onderzoek gedaan naar het gebruik is oa auto's)
3. Compost
4. Weed

Wat wil je nog meer >:)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik moet zeggen dat het me erg zinloos (lees: relatief zinloos) lijkt om burgers een quotum op te leggen. Bedrijven zijn de grote boosdoeners op dit gebied, en die hebben ook nog 's het geld om er voor te zorgen dat hun CO2-uistoot in grote mate verminderd wordt.

Als ik het me goed herinner werd iets dergelijks laatst ook op Netwerk gezegd, toen ze het hadden over het feit dat Nederland zo'n heilig boontje is op dit gebied (als het gaat over het omhoog houden van het Kyoto-protocol ed), aangezien wij zelf nog lang niet in de buurt zijn van de aan onszelf gestelde grens.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Bottom line dus: er zal geen (groot) probleem zijn met fraude, aangezien er alleen bedrijven gecontroleerd hoeven te worden, en dat is best te doen.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:19 schreef PolarBear het volgende:

[..]

1. Zuurstof
2. Hennepvezels (zijn rij sterk wordt onderzoek gedaan naar het gebruik is oa auto's)
3. Compost
4. Weed

Wat wil je nog meer >:)
mja precies en nog even ter aanvulling
1]--The plant's cellulose "biomass" energy could replace nuclear power and fossil fuels, preserve oil reserves and reduce the trade deficit with no nuclear radiation, strip mining, offshore oil drilling or oil spills.

[2]-- Increased plant photosynthesis from crops would turn more CO2 back into oxygen.

[3]--Hemp farming could reduce forestry 50 percent or more. Hemp paper lasts longer and uses only 10-20 percent as many toxic chemicals needed to produce it.

[4]--Hempseed is 30 percent oil in volume, and can be used for food, fuels or salad oil. Its quality equals whale oil and jojoba. Hempseed is also a complete protein source, which lowers cholesterol levels and builds the immune system.

[5]--Hemp pulp and fiber offers a biodegradable alternative to plastic. Hemp paper bags are stronger and hemp cellulose can also be polymerized to make any type of plastic product, without using petroleum.

[6]--Erosion and mud slides are controlled by the plant's strong roots anchoring and invigorating soil. Hemp is self-fertilizing and grows on the same ground for decades without heavy fertilizers and pesticides.

Verwijderd

1. Zuurstof
3. Compost
4. Weed
Wat wil je nog meer
Allemaal leuke punten, maar je snapt denk ik niet wat ik met "verbranden" bedoelde. Daarvor hoef je de planten nl niet op een grote hoop te gooien en in de fik te stoken.

Het hele punt is dat de door de plant vastgelegde koolstof uiteindelijk weer vrij komt in de vorm van CO2. Of je nu de toppen in een joint stopt of de dingen die je uit hennepvezels gemaakt hebt na enige tijd weggooit (vuilverbranding) uiteindelijk komt de koolstof weer in CO2 terecht.

Dingen aanplanten tegen de CO2 heeft alleen nut als ze ook blijven staan, zoals de steeds groter wordende bomen in een bos. (Als het bos z'n maximale biomassa heeft bereikt neemt het zelfs geen extra CO2 meer op!) Of als ze langzaam richting steenkool gaan die in de bodem mag blijven zitten.
Pagina: 1