LG C9 of LG CX voor Xbox series X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.breg87
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 18:25
Tweakers,

Ik krijg als het goed is de Xbox Series X bij launch hier op de deurmat.

Nu ben ik al een tijdje op zoek om de stap van LCD naar Oled te maken en leek mij dit het geschikte moment. Uiteraard, zoals de meeste mensen, terecht gekomen bij de LG C9 of CX.

Nu hoor ik toch wat gemengde geluiden welke nou het beste zou zijn icm de Series X straks. Ik ben zelf geen expert als het gaat om allerlei technische zaken, maar de verschillen komen volgens mij neer op:

Voordelen CX
- Uiteraard nieuwere processor in CX, minimaal verschil wat ik zo lees en zie.

Voordelen C9
- Hdmi poorten bij C9 juist hogere snelheid beschikbaar
- DTS wel nog beschikbaar voor C9, niet voor CX
- Gunstigere prijs
- Iets hogere helderheid

Dit zijn als ik het goed begrijp voornamelijk de verschillen. Als ik er zo naar kijk, zou ik beter voor de C9 kunnen gaan.
Ik heb trouwens een JBL Bar 5.1 (met afkoppelbare speakers) aangesloten, waarvoor als ik het goed begrijp juist DTS beter zou zijn. Ik ben niet zo'n audiofiel, dus heb hier weinig verstand van. Deze via optische kabel aangesloten. Zal ooit wel richting een Dolby Atmos surround systeem gaan, dus ook niet het meest belangrijke punt.

Wat zouden jullie doen en zijn er nog meer verschillen die essentieel zijn voor de Series X. Zie ik zaken over het hoofd.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:46

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 11:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voornamelijk wat nieuwe functies in de software, zoals dat het scherm zich kan aanpassen aan de lichtomstandigheden. De voordelen van de C9 die je noemt vind ik weinig relevant: Alles wat het scherm kan tonen kan het per HDMI ontvangen en DTS wil je vooral in je Bluray-speler, dat de televisie het niet kan is niet zo'n punt. Het verschil is zeer relatief, dus ik adviseer altijd om voor je portemonnee te kiezen. Als je C9 voor een goede prijs kunt krijgen, kies de C9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeros1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-06 14:36
Vergeet niet dat de C9 geen FreeSync Premium ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps_pat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07 20:22
Ik zat naar de zelfde tv te kijken, toen kwam ik vanochtend dit bericht tegen.

https://www.notebookcheck...-a-headache.502464.0.html

Nu vraag ik me af of ik nog wel een lg cx serie wil halen, zelf ga ik voor de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
fps_pat schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:25:
Ik zat naar de zelfde tv te kijken, toen kwam ik vanochtend dit bericht tegen.

https://www.notebookcheck...-a-headache.502464.0.html

Nu vraag ik me af of ik nog wel een lg cx serie wil halen, zelf ga ik voor de ps5.
Volgens mij is dat alleen bij "8K enhanced" ?

Edit: never mind, dat was met dat gedoe met die hmdi 2.1-chips in de nieuwe receivers.

[ Voor 9% gewijzigd door Springbokkie op 09-11-2020 15:55 ]

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 11:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik niet dat de VRR-kwestie de mening over wat de beste TV voor spelfanaten is gaat veranderen, de LG OLED's blijven zeer sterke televisies op dit punt.
Pagina: 1