Persoonlijk plaats ik veel video's en tweets in topics zoals het Xbox en F1 topic. Het delen van foto's is veel eenvoudiger geworden en gebruik ik dan ook meer. Een link naar een foto/video/tweet wordt in mijn beleving minder bekeken of als minder interessant gezien. Daarnaast heb je direct de bronvermelding te pakken.
Je spaart de lezer een klik uit en hij kan direct beoordelen of het interessant is voor diegene. Het 'probleem' wat opgelost wordt is een verbetering van het gebruiksgemak voor de poster. Dat verschil merk ik sterk op het moment dat ik op andere fora kom waar het wel op een dergelijke manier geimplementeerd is. Delen van videos en andere tweets wordt daarmee bevorderd.
Is het ergens niet vreemd dat 'we' een .jpg of .gif wel direct willen zien, maar een preview van een video of tweet niet?
Het argument omtrent dataverbruik kan ik begrijpen, maar ik waag mij te betwijfelen dat het laden van een tweet of video via de embed functie zoveel extra dataverbruik veroorzaakt. Het is niet alsof de video's autoplay hebben. Het enige effectieve verschil in mijn geval zou zijn het plaatsen van de embed-tags.
Maargoed, ik zie weinig bijval in het topic, dus misschien ben ik de vreemde eend in deze.