Automatisch embedden URL's van youtube en twitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 13:48
Regelmatig deel ik video's of twitterberichten op dit forum. Op andere fora waar ik actief ben worden deze automatisch omgezet, iets wat bij GoT niet gebeurd. Is dit iets wat wenselijk is of is dit juist een bewuste keuze?

Merk dat de manier waarop andere fora dit toepassen heel makkelijk werkt. Zeker vanaf mobiele devices.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bedoel je het automatisch tussen embed tags (Twitter) danwel video tags (YouTube) zetten of bedoel je het omzetten naar een link met de titel van de pagina erin verwerkt a la titels van topics zoals Automatisch omzetten URL's ?

[ Voor 114% gewijzigd door Raven op 09-10-2020 17:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Raven Wat jij doet werkt alleen met interne links binnen Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@sypie Ik noemde dat als voorbeeld, links omzetten kan hier op GoT op 2 manieren en het is nu de vraag op welke van de 2 manieren gedoeld wordt. Automatisch links tussen embed/video tags zetten of omzetten naar
code:
1
[url=https://....]naam pagina/tweet/video[/]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Raven schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:39:
Bedoel je het automatisch tussen embed tags (Twitter) danwel video tags (YouTube) zetten of bedoel je het omzetten naar een link met de titel van de pagina erin verwerkt a la titels van topics zoals Automatisch omzetten URL's ?
Het automatisch embedden idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je doelt op het feit dat als je een URL plakt zoals YouTube: Big Buck Bunny 60fps 4K - Official Blender Foundation Short Film, dit automatisch verandert naar iets als dit?

Of

Let even op de code die gebruikt is/wordt, er zit verschil tussen de twee.

Daar is waarschijnlijk wel bewust voor gekozen. Het is makkelijker om een URL te parsen naar een stukje tekst dan deze gelijk te embedden. Want niet elke URL valt te embedden, maar kan wel makkelijker de titel van worden opgehaald.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 13:03

DaFeliX

Tnet Devver
Zoals @sypie al aangeeft, worden bepaalde URL's al automatisch omgezet. Het gaat specifiek om embedden van bepaalde urls, daarom heb ik even de titel aangepast.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit is iets dat niet altijd vriendelijk is voor mensen zonder sterke pc / mobiel apparaat. Als een pagina 20 of 50 video’s staan, is dat best zwaar.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ardana schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:14:
Dit is iets dat niet altijd vriendelijk is voor mensen zonder sterke pc / mobiel apparaat. Als een pagina 20 of 50 video’s staan, is dat best zwaar.
Er zit toch sinds een tijdje 'lazy loading' in, zodat alleen de video's / afbeeldingen worden geladen die jij op je scherm ziet.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AW_Bos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Er zit toch sinds een tijdje 'lazy loading' in, zodat alleen de video's / afbeeldingen worden geladen die jij op je scherm ziet.
En die gaat dus alles laden als je een veeg over het scherm geeft om snel naar beneden te scrollen. En alleen al laden wat in zicht is kan al een flinke impact hebben. En denk ook aan mensen met beperkte databundels, is het dan echt noodzakelijk om een preview afbeelding van een video te laden, of is de titel met link meer dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hero of Time schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

En die gaat dus alles laden als je een veeg over het scherm geeft om snel naar beneden te scrollen. En alleen al laden wat in zicht is kan al een flinke impact hebben. En denk ook aan mensen met beperkte databundels, is het dan echt noodzakelijk om een preview afbeelding van een video te laden, of is de titel met link meer dan genoeg?
Zo een 'lazy loading' is inderdaad bedoeld om alleen alles te openen wat op je scherm zichtbaar is, en niet wat op de hele pagina geplaatst is.

Ga maar eens via een snelle WiFi-verbiding, in een topic met veel filmpjes, na een halve minuut wachten, wild omlaag swipen. Dan zie je dat die filmpjes dan pas geladen worden op het moment dat je die ziet. Maar een filmpje wordt geloof ik nog niet eens geladen, pas als je als je op de play-button drukt. Een afbeelding valt toch wel mee. Maar je moet ook geen 1 Gigabyte bundels hebben, dan ben je er zo doorheen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AW_Bos schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:59:
Een afbeelding valt toch wel mee. Maar je moet ook geen 1 Gigabyte bundels hebben, dan ben je er zo doorheen.
He, en laat nou net dát mijn argument zijn. Waarom moet ik zoveel data binnen halen (puur de preview afbeelding) als het geen enkele toegevoegde waarde heeft? Wil ik reageren, kan dat niet want ik ben spontaan door m'n bundel heen.

Voor het idee, ik heb zelf een 2 GB bundel en gebruik nog geen 500 MB per maand. Ik had een 1 GB bundel totdat ik kon verlengen en voor hetzelfde bedrag 2 GB kreeg. Meer heb ik ook niet nodig, tenzij er dus een topic is waar álles waarheen gelinkt wordt, wordt embed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:33
Ardana schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Ga maar eens via een snelle WiFi-verbiding, in een topic met veel filmpjes, na een halve minuut wachten, wild omlaag swipen. *knip*
Vergeet de mensen niet die het aantal reacties of berichten per pagina hebben verhoogd... 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 18-10-2020 14:34 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Maar je moet ook geen 1 Gigabyte bundels hebben, dan ben je er zo doorheen.
Als jij m’n abonnement betaald, wil ik prima een groter abonnement hebben. ;) Ik ga heel bewust met m’n mb’s om, dus dingen als het grappige plaatjes-topic mijd ik als ik op mobiel zit. Dan heb ik ook geen zin om van alle video’s automatisch de previews te laden. En ja, ik heb de pagina’s op 50 posts staan, juist makkelijker - zolang er geen hele pagina’s met video’s ed langs komen.

Je kan gewoon niet in de portemonnee van een ander kijken en ook niet voor hem/haar/hen bepalen wat ze aan hun abonnement zouden moeten uitgeven.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Denken jullie dat er meer links naar Twitter en Youtube gepost gaan worden als deze automatisch omgezet gaan worden? Ik gebruik de embed of video codes nu ook elke keer. Het zou in mijn geval alleen maar meer gemak brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij Twitter wordt er wel eens gelinkt naar een tweet en gaat het voornamelijk om de conversatie die eronder komt. Welk voordeel of anderzijds positief punt is er dan om de tweet zelf embedded te tonen? Het trekt de aandacht van de boodschap van de post weg. Ik heb ook geen flauw idee waar ik bij zo'n embedded tweet zou moeten klikken om de tweet zelf te zien met reacties eronder.

Plus, er wordt extra zut van externe bronnen geladen als het embed wordt. Over het datagebruik hebben we het al gehad, maar denk ook eens aan de performance van de pagina? Wordt ook alsmaar slechter des te meer externe elementen geladen moet worden.

Ik vraag het nogmaals: welk probleem zou het moeten oplossen? Wat is de toegevoegde waarden van direct embedden ipv gewoon de URL als link te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Hero of Time schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:20:
Ik vraag het nogmaals: welk probleem zou het moeten oplossen? Wat is de toegevoegde waarden van direct embedden ipv gewoon de URL als link te laten zien?
Persoonlijk plaats ik veel video's en tweets in topics zoals het Xbox en F1 topic. Het delen van foto's is veel eenvoudiger geworden en gebruik ik dan ook meer. Een link naar een foto/video/tweet wordt in mijn beleving minder bekeken of als minder interessant gezien. Daarnaast heb je direct de bronvermelding te pakken.

Je spaart de lezer een klik uit en hij kan direct beoordelen of het interessant is voor diegene. Het 'probleem' wat opgelost wordt is een verbetering van het gebruiksgemak voor de poster. Dat verschil merk ik sterk op het moment dat ik op andere fora kom waar het wel op een dergelijke manier geimplementeerd is. Delen van videos en andere tweets wordt daarmee bevorderd.

Is het ergens niet vreemd dat 'we' een .jpg of .gif wel direct willen zien, maar een preview van een video of tweet niet?

Het argument omtrent dataverbruik kan ik begrijpen, maar ik waag mij te betwijfelen dat het laden van een tweet of video via de embed functie zoveel extra dataverbruik veroorzaakt. Het is niet alsof de video's autoplay hebben. Het enige effectieve verschil in mijn geval zou zijn het plaatsen van de embed-tags.

Maargoed, ik zie weinig bijval in het topic, dus misschien ben ik de vreemde eend in deze. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de RML balk die bij het reactie veld staat, kan je met een klik zo een video toevoegen. Als er dan iets moet komen voor het makkelijker maken voor de poster, dan zou er een extra knop bij moeten komen voor de embed-tag. Of de video knop vervangen voor embed.

Dan verandert er niets aan het standaard gedrag wanneer een URL geplakt wordt en kan de poster alsnog kinderlijk eenvoudig externe content direct laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Hero of Time schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
In de RML balk die bij het reactie veld staat, kan je met een klik zo een video toevoegen. Als er dan iets moet komen voor het makkelijker maken voor de poster, dan zou er een extra knop bij moeten komen voor de embed-tag. Of de video knop vervangen voor embed.

Dan verandert er niets aan het standaard gedrag wanneer een URL geplakt wordt en kan de poster alsnog kinderlijk eenvoudig externe content direct laten zien.
Dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn. :)

Pagina: 1