@
Barrycade Dank voor je individuele opmerkingen! Dat geeft in ieder geval aan dat je de foto's echt bekeken hebt!

Deze roltrap oogt weliswaar rechtlijnig, maar hij liep schuin naar beneden. En ik kon er niet symmetrisch voor gaan staan.
2. Je framing met die glimmende bol bovenin leidt erg af
Oké. Ik heb 'm juist met opzet erin laten staan/zitten. Die bol is juist in contrast met de rechte lijnen van de rest van het beeld. Maar idd; da's ook een zienswijze.
3. De tekst trekt rechtsonder de aandacht maar staat er niet helemaal op, plafond rand boven in de foto had ik afgesneden.
Tekst staat er imho voldoende op. Iets meer naar rechts of nog iets meer groothoek bracht naar mijn idee te veel 'onnodige' zaken in beeld.
4. Meest interessante foto, lijnenspel links boven is interessant, had m denk ik iets meer uitgesneden of wellicht ingezoomd.
Dat idee had ik in eerste instantie ook, maar dan was ik te veel de oriëntatie kwijt t.o.v. de rest.
5. Scherpte ligt op de ondergrond maar daardoor is het midden met de roltrappen (dubbel) onscherp (ook door de bewegingsonscherpte door de langere sluitertijd). Kijkt niet lekker.
De keuze voor de lange sluitertijd is met opzet. Ik wilde eigenlijk nog meer bewegingsonscherpte van de bewegende componenten. Maar zo'n stille hand had ik nou ook weer niet. En een statief gebruiken ging niet.
Kijk maar, alle stationaire delen zijn scherp:
:strip_exif()/f/image/xP54p3sRFuVb1nRY0SwHNCTg.jpg?f=fotoalbum_large)
de bewegende roltrapdelen en de passagiers zijn onscherp.