Upgrade van ram. Advies nodig of ik het juiste aanschaf.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik zoek een?
Mijn huidige PC (pre-build HP desktop op het werk) heeft 1 stick aan 16GB aan ram. Nu wil ik deze graag upgraden naar 2x 16GB. Van de reeds geinstalleerde stick is geen 2e meer te koop. Vandaar dat ik opzoek ben naar iets nieuws. Ik als PC noob had random 32GB 3200 ram besteld. Blijkt het dat het moederboard geen 3200 snelheid ondersteund en beide sticks bleven haken 2133 (XMP optie is er niet in de bios). Na wat onderzoek blijkt dat ik dus eerst op had moeten zoeken welk moederboard ik heb om te kijken welk ram hij ondersteund. Ik heb inmiddels gevonden dat het gaat om het Rother moederboard. Daarbij heb ik gevonden welke specificaties het huidige stickje ram heeft Volgens mij moet ik dus een 32GB setje vinden met de volgende specificaties:

• 32GB (2x 16GB)
• DDR4
• 2666 Mbps
• 1.2 V

Als ik die doorvoer in de Pricewatch kom ik uit op 21 mogelijke kandidaten. Klopt het dat ik een van deze setjes kan aanschaffen, ze kan installeren, en dat ze dan werken naar behoren op een snelheid van 2666? Of denk ik te makkelijk en vergeet ik iets in mijn zoektocht?

Wat is je budget?
Nvt, als het maar werkt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Video editing

[ Voor 4% gewijzigd door Cwookie op 09-10-2020 13:51 ]

Beste antwoord (via Cwookie op 12-10-2020 13:26)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Met RAM voor onbekende moederborden van all-in-one's moet je altijd voorzichtig zijn. Ik gebruik altijd de Crucial configurator hiervoor. Zie hier

Er wordt aangegeven dat voornamelijk 2666CL19 en 2666CL22 ram werkt. Iets zegt mij dat de HyperX met CL16 niet gaat werken.. Ik zou gaan voor deze:

pricewatch: Crucial CT2K16G4DFD8266

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ja, dat zou normaal gesproken allemaal moeten werken.
van de goedkoopste twee heeft deze de betere CAS-latency, en is dus (ietsiepietsie) sneller:
pricewatch: HyperX Fury black HX426C16FB4K2/32

het zou in theorie nog kunnen dat het custom mobo van HP niet graag wil samenwerken met bepaald geheugen, maar dat is lastig te achterhalen want zo'n custom board staat natuurlijk niet op de QVL van de geheugenfabrikanten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Met RAM voor onbekende moederborden van all-in-one's moet je altijd voorzichtig zijn. Ik gebruik altijd de Crucial configurator hiervoor. Zie hier

Er wordt aangegeven dat voornamelijk 2666CL19 en 2666CL22 ram werkt. Iets zegt mij dat de HyperX met CL16 niet gaat werken.. Ik zou gaan voor deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
Dank voor de tips! Weer wat geleerd vandaag :D Ik zal je aanbevolen setje aanschaffen Djarune. Hopen dat het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cwookie
Djarune schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:13:

Zojuist binnengekomen en gelijk geïnstalleerd. Alles draait soepel op de boogde snelheid dus dank daarvoor! Net gelijk getest met wat videobewerking in Premiere Pro. Van 16GB single channel naar 32GB dual channel is een wereld van verschil!

[ Voor 8% gewijzigd door Cwookie op 12-10-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Cwookie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Zojuist binnengekomen en gelijk geïnstalleerd. Alles draait soepel op de boogde snelheid dus dank daarvoor! Net gelijk getest met wat videobewerking in Premiere Pro. Van 16GB single channel naar 32GB dual channel is een wereld van verschil!
32GB RAM is een must voor Premiere Pro. Voor zware 4K bewerking wil je zelfs 64GB ;)
Pagina: 1