Ik ben al een tijdje bezig met het verbindingen van 2 externe schermen aan mijn Lenovo Thinkpad T430, zodat ik totaal 3 schermen heb.
Mijn LVDS-1 is mijn laptop scherm, VGA-1 is mijn VGA external scherm en DP-1 is mijn display port.
Wanneer ik mijn 2 schermen aansluit op mijn laptop, zijn alleen mijn LVDS-1 en VGA-1 actief. Mijn DP-1 doet het niet. Wanneer ik mijn VGA scherm van mijn laptop haal en de laptop herstart met mijn DP-1 monitor aangesloten doet de display aansluiting het wel.
Betekent dit dat mijn grafische kaart het niet aan kan om 2 externe schermen tegelijkertijd aan te laten sturen? Ik krijg in mijn bios ook geen instellingen gevonden die hier naar kunnen wijzen.De volgende VGA controller zit in mijn laptop.
Arandr geeft me de volgende information binnen mijn XFCE omgeving (van mijn 3 schermen):
code:
1
2
3
4
| xrandr -q|grep connected|grep -v "dis" LVDS-1 connected primary 1600x900+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 309mm x 174mm VGA-1 connected 1680x1050+1600+0 (normal left inverted right x axis y axis) 474mm x 296mm DP-1 connected 1600x1200+3280+0 (normal left inverted right x axis y axis) 367mm x 275mm |
Mijn LVDS-1 is mijn laptop scherm, VGA-1 is mijn VGA external scherm en DP-1 is mijn display port.
Wanneer ik mijn 2 schermen aansluit op mijn laptop, zijn alleen mijn LVDS-1 en VGA-1 actief. Mijn DP-1 doet het niet. Wanneer ik mijn VGA scherm van mijn laptop haal en de laptop herstart met mijn DP-1 monitor aangesloten doet de display aansluiting het wel.
Betekent dit dat mijn grafische kaart het niet aan kan om 2 externe schermen tegelijkertijd aan te laten sturen? Ik krijg in mijn bios ook geen instellingen gevonden die hier naar kunnen wijzen.De volgende VGA controller zit in mijn laptop.
code:
1
2
| lspci -v |grep VGA 00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 3rd Gen Core processor Graphics Controller (rev 09) (prog-if 00 [VGA controller]) |
Arandr geeft me de volgende information binnen mijn XFCE omgeving (van mijn 3 schermen):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/94AUbLf0wJTBAgwMZ3m1Ko1c.jpg?f=user_large)