Hoi,
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren of mij gemaakte keuzes goed bij elkaar passen! Basis is de Silverstone Grandia GD06B case als HTPC. Mochten jullie betere behuizingen weten die horizontaal kunnen en geen grotere maten hebben dan hoor ik dat graag ;-)
Ik heb nu een 4690K CPU en vond het tijd om te upgraden. Ik heb wel nog een 1050TI videokaart die ik niet gelijk ga upgraden maar later in het jaar. Misschien tegen die tijd zijn de prijzen van de 2080 serie ver omlaag gegaan of een 3070 misschien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe game PC maar dient ook als HTPC welke in de woonkamer onderin de TV meubel wordt geplaatst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro want videokaart wordt hergebruikt en komende half jaar wil ik een 3070 of andere Nvidia kaart nemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige videokaart (1050TI), een Samsung 1TB SSD & Seagate 3TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met uitzondering van eerder genoemde gaat alles nieuw worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet luidruichtig omdat het onder de TV komt te staan.
Ga je overklokken?
Niet speciaal van plan maar als het simpel kan dan misschien.
Wat verwacht je van ons?[i]
De volgende config heb ik reeds bij elkaar gezocht. Ik wilde eigenlijk voor de AMD 3300x gaan maar die is gewoon niet te leveren. Minimaal een maand levertijd overal (als ze hem al hebben in hun assortiment). Zijn de keuzes goed of zijn zaken af te raden en als laatste zijn er betere alternatieven? Is de voeding voldoende om later probleemloos bijvoorbeeld een 3070 aan te kunnen?
Elke hulp/advies is welkom!
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren of mij gemaakte keuzes goed bij elkaar passen! Basis is de Silverstone Grandia GD06B case als HTPC. Mochten jullie betere behuizingen weten die horizontaal kunnen en geen grotere maten hebben dan hoor ik dat graag ;-)
Ik heb nu een 4690K CPU en vond het tijd om te upgraden. Ik heb wel nog een 1050TI videokaart die ik niet gelijk ga upgraden maar later in het jaar. Misschien tegen die tijd zijn de prijzen van de 2080 serie ver omlaag gegaan of een 3070 misschien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe game PC maar dient ook als HTPC welke in de woonkamer onderin de TV meubel wordt geplaatst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro want videokaart wordt hergebruikt en komende half jaar wil ik een 3070 of andere Nvidia kaart nemen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige videokaart (1050TI), een Samsung 1TB SSD & Seagate 3TB HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met uitzondering van eerder genoemde gaat alles nieuw worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet luidruichtig omdat het onder de TV komt te staan.
Ga je overklokken?
Niet speciaal van plan maar als het simpel kan dan misschien.
Wat verwacht je van ons?[i]
De volgende config heb ik reeds bij elkaar gezocht. Ik wilde eigenlijk voor de AMD 3300x gaan maar die is gewoon niet te leveren. Minimaal een maand levertijd overal (als ze hem al hebben in hun assortiment). Zijn de keuzes goed of zijn zaken af te raden en als laatste zijn er betere alternatieven? Is de voeding voldoende om later probleemloos bijvoorbeeld een 3070 aan te kunnen?
Elke hulp/advies is welkom!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Behuizingen | Silverstone Grandia GD06B | € 121,94 | € 121,94 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 600W CM | € 70,67 | € 70,67 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 71,- | € 71,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 618,51 | ||