Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 07:20
Ik wil de oude Wilo pomp gaan vervangen voor een energiezuinige Grunsfos Alpha 2.

Volgens mij begrijp ik het systeem goed zoals in de afbeelding hieronder aangegeven. Dit zou betekenen dat de nieuwe pomp met de pijl naar beneden geplaatst moet worden (?)

Echter, in de handleiding van de pomp staat dat deze nooit met de stekker naar boven gemonteerd mag worden.

Heb ik het goed begrepen en moet de pomp in theorie dus ondersteboven gemonteerd worden (met de pijl naar beneden)? Zo ja, moet ik de pomp dan losdraaien en 180 graden draaien (als dat al kan)?

Edit: inmiddels onder een dikke laag stof op de oude pomp ook een pijl naar beneden gevonden. Topic kan dicht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vNxYIUJORNwsdIj3bwqdtZo6kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uG0KPG6LlrJqwJcdC7oc1QBa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIfYB7YM4F50cS7ndliyAIugCy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30l2rWpzImqXR0oo0tQOKnzA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door timadriaans op 09-10-2020 13:26 ]

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

thaMini

Tool !!

De 4 inbusbouten losnemen en opnieuw vast zetten 180 graden gedraaid, is dat een optie?

Wacht, ik zie nu dat je dat ook noemt onderin je bericht.

Wel kruislings vastdraaien dan ;) .

[ Voor 36% gewijzigd door thaMini op 09-10-2020 13:03 ]

Be small, act BIG.

• timadriaans
thaMini schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:01:
De 4 inbusbouten losnemen en opnieuw vast zetten 180 graden gedraaid, is dat een optie?
Ja, dat kan (zie ik nu ook in de handleiding). Rest de vraag of ik de theorie goed begrijp van de verdeler, en dat dus de pijl van de pomp inderdaad naar beneden moet wijzen?

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

thaMini

Tool !!

De pijl geeft de stromingsrichting aan inderdaad. En dat heeft te maken met de vorm van het huis.

Be small, act BIG.

• timadriaans
thaMini schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:05:
De pijl geeft de stromingsrichting aan inderdaad. En dat heeft te maken met de vorm van het huis.
Duidelijk, dus in mijn geval: inbusbouten losdraaien en 180 graden kantelen. De pomp stuurt het water immers naar de balk van waaruit het warme water de vloer in gaat. Dan heb ik het goed begrepen, dank :)