Mijn vraag
Sinds kort treed het volgende probleem op bij de laptop van mijn zoon:
als hij iets wil opslaan op zijn C-schijf dan krijgt hij de melding dat hij geen rechten heeft (zie printscreen). Je kan wel een document openen maar dus niet opslaan.
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt. De eerste keer heb ik het gehele internet afgezocht naar oplossingen. niets werkte en uiteindelijk heb ik door een verkeerde handeling e.e.a. zo corrupt gemaakt dat ik de schijf heb moeten wissen en Windows 10 opnieuw heb moeten installeren. Echter tot mijn verbazing is deze fout na 3 weken probleemloos werken weer opgetreden. Ik realiseer me dat het een rechten probleem is. maar nergens kan ik zien waar de rechten verkeerd staan of waar ik iets kan wijzigen. ook verbaast het me dat het opnieuw optreed. Hoe zou dat nu kunnen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 64 bits
virusscanner van Ziggo Safe online
asus qcge7jb
intel core i7-8750h
16 gb intern geheugen
1 TB harde schijf
250gb sd schijf (hier draait Windows op en is c)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- geen virus
- ik heb allerlei adviezen opgevolgd die ik op internet heb gevonden.
- uiteindelijk harde schijf gewist, windows en software opnieuw geïnstalleerd en na 3 weken treed het weer op.
...
hierbij printscreen.
Sinds kort treed het volgende probleem op bij de laptop van mijn zoon:
als hij iets wil opslaan op zijn C-schijf dan krijgt hij de melding dat hij geen rechten heeft (zie printscreen). Je kan wel een document openen maar dus niet opslaan.
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt. De eerste keer heb ik het gehele internet afgezocht naar oplossingen. niets werkte en uiteindelijk heb ik door een verkeerde handeling e.e.a. zo corrupt gemaakt dat ik de schijf heb moeten wissen en Windows 10 opnieuw heb moeten installeren. Echter tot mijn verbazing is deze fout na 3 weken probleemloos werken weer opgetreden. Ik realiseer me dat het een rechten probleem is. maar nergens kan ik zien waar de rechten verkeerd staan of waar ik iets kan wijzigen. ook verbaast het me dat het opnieuw optreed. Hoe zou dat nu kunnen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 64 bits
virusscanner van Ziggo Safe online
asus qcge7jb
intel core i7-8750h
16 gb intern geheugen
1 TB harde schijf
250gb sd schijf (hier draait Windows op en is c)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- geen virus
- ik heb allerlei adviezen opgevolgd die ik op internet heb gevonden.
- uiteindelijk harde schijf gewist, windows en software opnieuw geïnstalleerd en na 3 weken treed het weer op.
...
hierbij printscreen.
:strip_exif()/f/image/QIpppjG7xQSXaJeneHlCIGYq.jpg?f=fotoalbum_large)