Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met uitvogelen of het volgende fysiek past.

Ik heb een tweede MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G gekregen en die wil ik in mijn pc zetten. Mijn kast is een Fractal Design Define Mini, dus ik ben nu zo ver dat ik er achter gekomen ben dat dit (volgens mij) niet gaat passen qua slots. Mijn moederbord is een ASRock B85M Pro4.

Nu zit ik te kijken naar de Fractal Design Define Mini C als nieuwe kast. Passen de twee GPU's en dit moederbord allemaal in die kast?

Hartelijk dank alvast voor het antwoorden. Ik kom er zelf moeilijk uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:14
Ik weet niet exact welke mis GTX970 je hebt, maar over het algemeen is die 2 sloten breed. De FDD mini C heeft 5 sloten, dus dan zou je 1 slot over houden zelfs.

Het moederbord past, want het is u-ATX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
Alleen heeft je moederbord geen SLI, of was je van plan te gaan voor de extra aansluitingen en niet de extra rekenkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
Bedankt voor jullie reacties!

De oude kast heeft 4 sloten, is het mogelijk de 2 GPUs daar in te zetten? Of zouden ze dan te dicht op elkaar zitten.

En het gaat me zeker om de extra rekenkracht, dus goed om te weten dat het moederbord niet volstaat. Moet ik ook op zoek naar een nieuw moederbord dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PorkStewJoe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:

De oude kast heeft 4 sloten, is het mogelijk de 2 GPUs daar in te zetten? Of zouden ze dan te dicht op elkaar zitten.

En het gaat me zeker om de extra rekenkracht, dus goed om te weten dat het moederbord niet volstaat. Moet ik ook op zoek naar een nieuw moederbord dus.
Ja, of twee AMD kaarten.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PorkStewJoe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:37:

Of je verkoopt de twee 970's en koopt 1 GTX1660

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
Sorry, ik ben even in de war. Ik heb twee AMD kaarten, toch? Twee MSI GTX 970's.
Hackus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Of je verkoopt de twee 970's en koopt 1 GTX1660
Oef, nu nemen de opties wel weer toe. Maar een interessante suggestie! Ik zal kijken naar de GTX1660.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GTX970 is Nvidia, kijk maar naar je driverpack

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
PorkStewJoe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Sorry, ik ben even in de war. Ik heb twee AMD kaarten, toch? Twee MSI GTX 970's.

[...]

Oef, nu nemen de opties wel weer toe. Maar een interessante suggestie! Ik zal kijken naar de GTX1660.
De 970 is een kaart van Nvidia. Jouw moederbord ondersteund geen SLI (Nvidia), maar wel Crossfire (AMD). Je hebt waarschijnlijk meer aan een 1660, omdat SLI / CF vaak genoeg niet werkt (afhankelijk van de applicatie / game).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
Oke, helder! Bedankt voor de uitgebreide uitleg aan een leek.

Wat is nu de marktwaarde van een gebruikte 970 dan? Ik vind dit lastig in te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PorkStewJoe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:50:
Oke, helder! Bedankt voor de uitgebreide uitleg aan een leek.

Wat is nu de marktwaarde van een gebruikte 970 dan? Ik vind dit lastig in te schatten.
Zoek in de Vraag & Aanbod even naar gebruikte GTX970's. Volgens mij zitten ze rond de 100 euro.

Je bent inderdaad over het geheel veel beter af door de 970's apart weg te doen en een 1070/1080/1660/2060 te kopen. (kan 2ehands ook weer)

SLI is op zijn retour en wordt maar zelden ondersteund. Wanneer het dat wel doet is de winst minimaal en de problemen maximaal. Het gezeur niet waard. Zeker niet als je ervoor je moederbord en case moet vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
De 970's verkopen en een betere GPU er in zitten wordt dan het plan.

Heel erg bedankt allemaal, o computer-wijzen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:14
ps - als je ze goed wilt verkopen, zet ze net 10 euro lager.
Scheelt jou hele tijd wachten, en die 10 euro zal ook niet zoveel uitmaken denk ik.
Pagina: 1