Glasvezel Prinsenbeek - Welke provider?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03 11:19
Beste Tweakers,

Sinds kort hebben wij een glasvezel aansluiting in het dorp. Momenteel heb ik een Ziggo internet only abonnement van 250 Mbps.

Alles is aangelegd door Citius Fiber. Hierdoor hebben wij de keuze uit de onderstaande 5 providers:
  • Caiway
  • DELTA
  • TriNed
  • Online.nl
  • Kliksafe
Het belangrijkste voor ons is de internetsnelheid en het netwerk dat geboden wordt. Vanwege thuiswerken, streaming en gamen.
Nu kijken wij zelf geen tv (alleen netflix), dus een tv pakket zullen wij niet afnemen en ook vaste telefonie zullen wij niet afnemen.

Om bovenstaande redenen valt Kliksafe af, deze beperkt ons teveel in onze internetvrijheid en de snelheid is niet voldoende.
Online en Caiway vallen ook af, aangezien zij tot 150 Mbps leveren (en dat zie ik als een achteruitgang t.o.v. Ziggo).

Hierdoor blijft over:
  • Delta (upgrade naar 400 Mbps)
  • TriNed (500 Mbps)
Qua prijs maakt het elkaar niet zoveel en dat vind ik eerlijk gezegd ook minder belangrijk dan een goed netwerk.

Dus, op basis van jullie ervaring(en), wat zouden jullie adviseren?
  • Delta?
  • Trined?
  • Bij Ziggo blijven?
  • Toch Caiway of Online?
  • of een andere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gewoon even benieuwd, en mogelijk ook om jezelf een spiegel voor te houden.

Waarom is internetsnelheid zo belangrijk. Met 100 Mbit kun je al met tig man huiswerken, streaming en gamen. en dan nog houd je ruimte over.

Ik heb zelf 100 mbit
Voor mijn werk moet ik per dag een of 2 250MB bestanden downloaden, maar ook dat is nog geen 30 seconden per keer. Dus om daar nu voor te upgraden vind ik vrij onzinnig. En met alles in de cloud/streaming download ik ook vrij weinig

Wat download je dat 150Mbs niet voldoende is, en kan je bron uberhaubt 400Mbit leveren ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
heuveltje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:53:
Gewoon even benieuwd, en mogelijk ook om jezelf een spiegel voor te houden.

Waarom is internetsnelheid zo belangrijk. Met 100 Mbit kun je al met tig man huiswerken, streaming en gamen. en dan nog houd je ruimte over.

Ik heb zelf 100 mbit
Voor mijn werk moet ik per dag een of 2 250MB bestanden downloaden, maar ook dat is nog geen 30 seconden per keer. Dus om daar nu voor te upgraden vind ik vrij onzinnig. En met alles in de cloud/streaming download ik ook vrij weinig

Wat download je dat 150Mbs niet voldoende is, en kan je bron uberhaubt 400Mbit leveren ?
Heel simpel, ik haat wachten en ik ben verwend.
Daarnaast zit zowel ik als mijn vrouw bijna de gehele dag in teams calls, wat veel bandbreedte vraagt. Ook met gamen wil ik een goede verbinding hebben terwijl mijn vrouw zit te netflixen.

En of de bron dat kan leveren, kan ik moeilijk een antwoord op geven, maar dit geeft Delta bijvoorbeeld aan:
Normale download- en uploadsnelheid: 100% Gelijk aan de geadverteerde snelheid, De uitgevoerde metingen behalen in 8 van de 10 keer de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Het belangrijkste is internetsnelheid en het netwerk. Gaat het dan alleen om downloadsnelheid, of ook om upload en latency? En wat zijn je wensen betreffende het achterliggende netwerk?

Met 150Mb/s kun je al een 4k stream of 6 tegelijk zonder problemen aanzwengelen en een gemiddelde game werkt prima op een 20 Mbit lijn, zolang de latency maar laag is; dus ik begrijp niet helemaal waarom dat te weinig is? Ja het is minder dan huidig, maar het kan ook zijn dat je nu gewoon een enorme overkill aan bandbreedte hebt.

Verder klinkt het erg "niet omdat ik een probleem heb of omdat het moet, maar puur omdat het kan", altijd lastig adviseren in dergelijke situaties ;)

[ Voor 36% gewijzigd door eric.1 op 09-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
eric.1 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:06:
Het belangrijkste is internetsnelheid en het netwerk. Gaat het dan alleen om downloadsnelheid, of ook om upload en latency? En wat zijn je wensen betreffende het achterliggende netwerk?

Met 150Mb/s kun je al een 4k stream of 6 tegelijk zonder problemen aanzwengelen en een gemiddelde game werkt prima op een 20 Mbit lijn, zolang de latency maar laag is; dus ik begrijp niet helemaal waarom dat te weinig is? Ja het is minder dan huidig, maar het kan ook zijn dat je nu gewoon een enorme overkill aan bandbreedte hebt.

Verder klinkt het erg "niet omdat ik een probleem heb of omdat het moet, maar puur omdat het kan", altijd lastig adviseren in dergelijke situaties ;)
Het is idd precies het laatste, niet omdat het moet maar omdat het kan. Momenteel ervaar ik geen problemen op mijn bedrade netwerk (waar ik nu dus de 250 Mbts) dus dat is 1 van de redenen dat ik eigenlijk niet minder wil.
Uploadsnelheid is voor mij minder belangrijk, ik heb nu 20 Mbts dus 150 Mbts is meer dan voldoende.
Latency, hoe lager hoe beter natuurlijk.

Qua achterliggende netwerk, waar zit je dan aan te denken? Want ik begrijp de vraag niet precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb zelf Trined op het netwerk van Middenbrabantglas (TV via DVB-C). Kan er weinig meer over zeggen dan dat alles gewoon werkt zoals het moet werken, de app om live TV te kijken prima werkt en dat ik nooit problemen met de snelheid heb gehad. Geen omkijken naar.

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1