Een simpele surveillance camera + tablet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Goedendag,

Misschien hoort dit niet helemaal hier, maar goed. Jullie kunnen mij vast wel helpen.
Lang verhaal kort, ik ben opzoek naar een surveillance videocamera, gewoon zo'n klein USB camera'tje dat je ergens voor je raam kunt ophangen en kunt zien wie er aanbelt.

Daaraan gekkoppeld een simpele Android Tablat, die ik even hoef te tikken om te zien wie er voor mijn voordeur helpt. Ik wil geen deurbelcamera installeren.

Iemand een idee? Rasppbery pi?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat kan toch met zo’n beetje elke ip-camera. Als het betreffende merk maar een Android app heeft, doet het wat je wil. Let er wel op dat de meeste cameras niet goed werken als ze door glas heen moeten kijken. Het geeft reflecties en ‘s avonds als er infrarood nodig is, verblind de camera zichzelf. Conclusie: kijk voor een andere oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 11:53
Een simpele Android Tablet die je moet tikken om te zien wie er staat valt ook nog niet mee.
Een simpele is vaak een wat goedkopere en minder snelle. Als je die uit standby haalt, camera-app starten of reloaden, verbinding met WIFI, zoeken, ben je al snel een seconde of 10-20 verder.
Of je moet de tablet altijd aan hebben staan.

Andere oplossing is een camera met monitor, niet via IP, bijvoorbeeld https://www.conrad.nl/p/s...h=1&vat=true&insert_kz=8J

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
S1NN3D schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:15:
Dat kan toch met zo’n beetje elke ip-camera. Als het betreffende merk maar een Android app heeft, doet het wat je wil. Let er wel op dat de meeste cameras niet goed werken als ze door glas heen moeten kijken. Het geeft reflecties en ‘s avonds als er infrarood nodig is, verblind de camera zichzelf. Conclusie: kijk voor een andere oplossing.
Een app is toch niet per se nodig? De meeste (alle?) IP cams hebben toch een interne webserver waar je via de browser kunt kijken (en configureren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
PageFault schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Een app is toch niet per se nodig? De meeste (alle?) IP cams hebben toch een interne webserver waar je via de browser kunt kijken (en configureren)?
Klopt zeker. Maar mijn ervaring is dat dit vooral op een pc of laptop eenvoudig is en op een tablet niet; vooral wat betreft het bekijken van de beelden. Maar misschien is e.e.a. verbeterd. Echter lijkt mij de gewenste opzet bij voorbaat een slechte keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 09-10-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
PageFault schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Ja vaak werken die alleen met IE met allerlij fancy plugins die niet op een Android draaien :)
ONVIF compatible camera's moet je naar zoeken en gratis ONVIF camera view app
Pagina: 1