Beste Tweakers,
Ik ben net verhuisd en heb jullie hulp nodig
. Ik heb een KPN TV & Internet abbonement afgesloten welke via mijn ISDN verbinding loopt. Deze verbinding zit in mijn meterkast. De meterkast zit in een halletje bij ons appartmenten complex.
De vorige bewoners hadden netjes coax kabels getrokken naar de woonkamer en slaapkamer vanuit de meterkast. Echter kan ik natuurlijk mijn KPN box niet aansluiten op de coax kabels en is het heel lastig om nieuwe (UTP) kabel te trekken naar mijn woonkamer.
Ik ben zelf al wat opzoek gegaan naar oplossingen en kwam deze tegen: Hirschmann Inca (zie link hieronder), Mijn vraag, werkt dit ook voor mij? Ik heb zelf wat filmpjes gekeken en gezocht maar kon niet een heel duidelijk antwoord vinden, ze zijn ook niet goedkoop om even te bestellen
Korte recap:
Meterkast: KPN router met UTP
Meterkast: UTP via Hirshman naar Coax
Meterkast naar woonkamer Coax kabel
Woonkamer: uitgang COAX kabel, naar UTP via Hirshman
Woonkamer: UTP aansluiten eigen router
pricewatch: Hirschmann INCA 1G + USB set
Ik ben net verhuisd en heb jullie hulp nodig
De vorige bewoners hadden netjes coax kabels getrokken naar de woonkamer en slaapkamer vanuit de meterkast. Echter kan ik natuurlijk mijn KPN box niet aansluiten op de coax kabels en is het heel lastig om nieuwe (UTP) kabel te trekken naar mijn woonkamer.
Ik ben zelf al wat opzoek gegaan naar oplossingen en kwam deze tegen: Hirschmann Inca (zie link hieronder), Mijn vraag, werkt dit ook voor mij? Ik heb zelf wat filmpjes gekeken en gezocht maar kon niet een heel duidelijk antwoord vinden, ze zijn ook niet goedkoop om even te bestellen
Korte recap:
Meterkast: KPN router met UTP
Meterkast: UTP via Hirshman naar Coax
Meterkast naar woonkamer Coax kabel
Woonkamer: uitgang COAX kabel, naar UTP via Hirshman
Woonkamer: UTP aansluiten eigen router
pricewatch: Hirschmann INCA 1G + USB set