Vraag

• Giel22
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 09:17
Ik zoek een?
Smartphone. Mijn huidige (Oneplus One) heeft zojuist het loodje gelegd.

Wat is je budget?
200 tot ~300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal smartphone gebruik, internetten (meerdere tabs!) youtube, podcasts. Ik maak vrij weinig foto's.

Idealiter vind ik een telefoon met de volgende eigenschappen:
- Lange ondersteuning (Ik heb mijn vorige smartphone nu 6 jaar gehad, en dankzij LineageOs altijd updates gehad. Dat beviel eigenlijk erg goed dus eigenlijk zou ik graag iets hebben wat weer een vergelijkbare periode mee kan (waarbij wanneer de updates stoppen ik kan switchen naar een custom rom, dus iets met veel community support?). Maar ik heb een slecht beeld van wat voor telefoons dat zouden zijn.
- Headphone jack is een pre
- Liever niet te groot (mijn huidige is 152.9 mm x 75.9 mm x 8.9 mm, en eigenlijk vind ik dat wel prettig)
- Liever geen zware android skin

Wat heb je zelf al gevonden?
* tweedehands OnePlus 6 / 6t (~220 euro). Aantal vrienden van mij hebben deze, bevalt goed. En heeft ook een aardige custom rom support.
* Fairphone (400+ euro). Lange support + het idee spreekt me erg aan! Wel (te) prijzig en wat ik lees maar matige specs (zeker voor de prijs).
* Pixel 4a (350 euro), Stiekem ook een beetje duur, lastig te krijgen in NL

Welke vragen heb je hier nog over?
Tweedehands kopen spreekt me ook aan, maar ik vraag me af in hoeverre het 't waard is. Het lijkt alsof nieuwe telefoons in 200 - 300 euro prijsklasse al best wel capabel zijn. Hoe denken jullie hierover?
Hoe vindt ik een telefoon waar ik lang mee door kan?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Giel22 op 17-10-2020 19:10)

• stenman21
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-11-2024
Een tweedehands oneplus 6 zou inderdaad een hele goede optie zijn aangezien deze ook nog android 11 krijgt en de soc nog sneller is dan de 765g van snapdragon (voor 300 euro krijg je dus geen snellere dan een oneplus 6). Echter heb ik deze telefoon ook en heb ik de batterij net na 2 jaar laten vervangen. Ik zou dus wel op de staat van de batterij letten als ik jou was.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Xiaomi mi 10 lite, nieuw in je budget, met 3.5mm plug en custom rom support en 5G.

OnePlus Nord kan bij abonnement ook binnen je budget als je de alert slider fan van bent. Geen 3.5mm helaas ingebouwd, wel een verloopje mogelijk USB-c naar 3.5mm. is al rijke community support voor op XDA.

Acties:
  • Beste antwoord

• stenman21
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-11-2024
Een tweedehands oneplus 6 zou inderdaad een hele goede optie zijn aangezien deze ook nog android 11 krijgt en de soc nog sneller is dan de 765g van snapdragon (voor 300 euro krijg je dus geen snellere dan een oneplus 6). Echter heb ik deze telefoon ook en heb ik de batterij net na 2 jaar laten vervangen. Ik zou dus wel op de staat van de batterij letten als ik jou was.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
stenman21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:17:
Inderdaad, goed de accucapaciteit checken bij een 2e hands.

• Giel22
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 09:17
Ik heb toevallig net een paar dagen terug een tweedehands OP6 aangeschaft.
Accubattery geeft aan dat de batteryhealth op 79% procent zit... ik red het er nog prima een dag mee, Maar ik zal ‘m mogelijk nog laten vervangen. The Phone Lab zit hier in de buurt en ik meen dat die originele oneplus onderdelen hebben. (: