Voet Samsung TV gaat er niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 11.375 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjep
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10-2020
Hallo,

Ik wil de poot mijn Samsung ue49k6300aw verwijderen om hem aan de muur te hangen. Daarvoor moeten op de achterkant 4 schroeven verwijderd worden. 2 daarvan gingen er vlot uit, maar de andere twee zijn losgedraaid maar zitten er nog in. Ik heb van alles geprobeerd om ze eruit te krijgen (magnetische schroevendraaier, tape aan de schroevendraaier, schudden met de tv), maar niks lukt. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Loop nu echt vast namelijk...

Hieronder foto’s van de voet en de schroeven boven de voet die er niet uit willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgc3fC5-mUEyHVP5iHqLFaHa9dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rURS7428Gj0iU6h6UIFr0V1t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7IKYZuJKHhQT0_AgBBVOSB14LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhhVdv401mEPRdaSKczrCltw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30

lasharor

7 december 2004

De juiste schroevendraaier gebruikt? Die zien er toch nog wel redelijk goed uit? Moet je denk ik wel los kunnen draaien met een beetje druk op de schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:29
Gaat het om die twee kruiskopschroeven?
Ik kan op de foto niet duidelijk zien dat zij het frame vasthouden.

Als het die kruiskoppen betreft (die er overigens helemaal niet dol uit zien): volspuiten met wd40 zodat ze losser komen. Als dat niet werkt kun je er nog een oude schroevendraaier aan vast lijmen (en dan uitdraaien) of uitboren.

Overigens: de kruiskoppen hebben een redelijk groot ‘gat’ in het midden, welke je misschien aanziet voor dolgedraaid. Zet er een schroevendraaier met een ‘stompe kruiskop’ in plaats van een ‘spitse/puntige kruiskop’. Grote kans dat dat al je oplossing is.

[ Voor 28% gewijzigd door JDillinger op 08-10-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjep
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10-2020
Ik heb de schroeven losgedraaid, daar ligt het niet aan, het probleem is dat ik de schroeven niet uit de ‘schacht’ krijg. Een gelijmde schroevendraaier is goede optie, dat ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

met platkop klem zetten en dan met kruiskop los draaien.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Al geprobeerd om de voet een beetje heen en weer te wiebelen? Misschien dat die de schroeven klemvast houdt. Eventueel de tv op de rug leggen en hopen dat ze eruit vallen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-10-2020 23:03 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-06 08:06
atjep schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:03:
Hallo,

Ik wil de poot mijn Samsung ue49k6300aw verwijderen om hem aan de muur te hangen. Daarvoor moeten op de achterkant 4 schroeven verwijderd worden. 2 daarvan gingen er vlot uit, maar de andere twee zijn losgedraaid maar zitten er nog in. Ik heb van alles geprobeerd om ze eruit te krijgen (magnetische schroevendraaier, tape aan de schroevendraaier, schudden met de tv), maar niks lukt. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Loop nu echt vast namelijk...

Hieronder foto’s van de voet en de schroeven boven de voet die er niet uit willen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier misschien een oplossing?

https://eu.community.sams...ken-ue49k5600/td-p/298116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Heb dit ook gehad, is alweer paar jaar geleden maar had ook die 4 schroeven losgedraaid, 2 kwamen eruit en 2 bleven in het toestel hangen. Op een tafel gelegd en met 2 man trekken, een de tv vastgehouden en de ander aan de voet trekken. Na een paar keer flink aan de voet duwen trekken en van links naar rechts met grof geweld en een krakend geluid kwam die toch los.

Edit: moet wel eerlijk bekennen dat ik de tv daarna nooit meer op de standaard heb gezet dus weet niet of er toen iets is afgebroken en of dit zo hoort te gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door reller op 08-10-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenia
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Je moet alle schroeven aan de achterkant losmaken de aan het voetstuk en de 2 erboven
Dan aan de onderkant van het voetstuk op hoogte van de onderkant zitten er ook 2 kleine op de gleuf Vd 2 plastic verbindingstukken Vd voet (zaten bij mij 2 plakkertjes op waardoor je ze niet ziet)
Als die los zijn het zilveren gedeelte Vd voet los maken van het zwarte (soort van hoe je een deksel ergens vanaf haalt) dan heb je eigenlijk de voetsteun gestript tot aan het metaal. Hier zie je dan ook aal elke zijde van het metaal 2 kleine schroeven die ook los halen en dan kan je de voet verwijderen
Al met al een hels karwei maar wel gelukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_of_peter
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-01-2023
Hier gaat veel mis...
Een topic uit 2020 kicken voor dit soort berichten is niet de bedoeling. Vraag & Aanbod op het forum is niet de bedoeling. Privé gegevens posten om buiten het forum verder te gaan idem (waarbij dat soort gegevens openbaar posten sowieso niet handig is). Waarbij TS ook sinds het openen van het topic niet meer online is geweest dus dit bericht gaat nooit gehoor krijgen.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 24-08-2022 14:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.