Externe schijven ontoegankelijk (na update?) W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
5 schijven (externe HD's, SSD, versch merken) niet meer toegankelijk.

Error code in device manager "not migrated due to partial or ambigious match"

Schijven worden herkend met naam, grootte, ... in schijfbeheer en in dev manager en als ik ze insteek(meldingen). Driver update haalt niks uit. Andere USB poort ook niet. Laptop collega opent de schijven wel |:
Herstelpunt dan maar? (wou ik vermijden)

5-tal USB-sticks, geen probleem.(Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMoKfOPbL6U6Qqtbz9yOX_ORTGM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L9XWkSKUfbTY1vwBPqhvR4ZN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IEvtIsw3dQfEusqKmidDenD6YQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kuGRMmoAwi8ZSrSK6vc29Z2Y.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door OxWax op 08-10-2020 21:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Deze meneer is er al eens ingedoken https://borncity.com/win/...rror-device-not-migrated/

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Een echte oplossing is er blijkbaar niet en de oorzaak?
Ik hoopte op een (makkelijk te verwijderen ) update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Omdat het probleem speelt bij 5 schijven, ligt het waarschijnlijk niet aan de schijven zelf maar aan de USB-connectorbeheerder. Wat zou kunnen helpen is de BIOS/UEFI van je PC updaten naar de laatste versie en dan de driver van de USB-connectorbeheerder verwijderen en opnieuw installeren. Of je daarbij de driver van de fabrikant van je mobo moet gebruiken of juist de driver van microsoft is moeilijk te voorspellen. Ik zou beginnen met de microsoft driver

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Ik veronderstel dat u deze procedure bedoelt?

Verwijder de USB-controller en installeer deze opnieuw via Apparaatbeheer Op deze manier kunnen de controllers de juiste werking van de USB-poort herstellen. De USB-poorten worden in Apparaatbeheer weergegeven door de USB-controllers. Als u niet vertrouwd bent met geavanceerde probleemoplossing, probeert u de stappen in de sectie ‘Tijdelijke oplossing’.

Ga als volgt te werk om de USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:
Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.

Opmerking Als u met Windows Vista werkt, klikt u op Start en gebruikt u vervolgens het vak Zoekopdracht starten.
Typ devmgmt.msc en klik op OK. Apparaatbeheer wordt geopend.
Vouw het item USB-controllers uit.

Opmerking Wellicht moet u naar het einde van de lijst bladeren om dit item te vinden.
Klik met de rechtermuisknop op de eerste USB-controller onder USB-controllers en klik op Installatie ongedaan maken om de USB-controller te verwijderen.
Herhaal stap 4 voor elke USB-controller in de lijst onder USB-controllers.
Start de computer opnieuw op. Tijdens het opstarten van de computer zoekt Windows automatisch naar gewijzigde hardware en worden de verwijderde USB-controllers opnieuw geïnstalleerd.
Controleer of het USB-apparaat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit je screenshot wordt duidelijk dat je behalve USB-controllers, ook één of meerdere USB-connectorbeheerders hebt. Daar zou ik het probleem in eerste instantie zoeken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:27:
Uit je screenshot wordt duidelijk dat je behalve USB-controllers, ook één of meerdere USB-connectorbeheerders hebt. Daar zou ik het probleem in eerste instantie zoeken
Heb het woord gegoogled maar weet dus niet wat u bedoelt / het betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

In je screenshot van device manager, linker kolom, zie je als een na onderste staan: "Universal Serial Bus controllers".
De onderste (zichtbare) regel luidt: "USB connectorbeheerders"
Klap die onderste regel open, dan zul je minstens één instance zien. Op die instance rechtsklikken en "uninstall device" kiezen. Daarna opnieuw de driver installeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De onderste (zichtbare) regel luidt: "USB connectorbeheerders"

Daar zit het probleem:

http://batcmd.com/windows/10/services/ucmucsi/

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ah, OK, die is dus afgeschaft sinds 1809. Dus alleen verwijderen zou genoeg moeten zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1