Hypotheek met uitzendcontract fase A

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carola96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik willen binnenkort onze eerste huis kopen. Echter zijn er een aantal zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn voor mij. Mijn vriend heeft een vast contract. Ik daarintegen heb al 1 jaar een uitzendcontract fase A zonder uitzendbeding voor 16 uur in de week en daarnaast een tijdelijk contract bij een ander bedrijf voor 16 uur in de week waarvoor ik hoogstwaarschijnlijk een intentieverklaring zal kunnen krijgen. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om met het uitzendcontract en een perspectiefverklaring een hypotheek af te sluiten. Ook vraag ik mij af of hypotheekverstrekkers mijn beide inkomens mee zullen tellen.

Van het internet ben ik niet wijzer geworden en hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt twee smaken:
- Op basis van het gemiddelde van de 3 afgelopen jaren verdiende salaris
- Op basis van een (of meerdere?) werkgeversverklaringen mbt inkomen

Als je die zou willen combineren zou ik met een financieel adviseur praten. Ik denk dat dat niet kan.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 08-10-2020 20:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:10
Vanwege corona is men wat strenger met uitzendcontracten.
Men wil graag weten wat het perspectief op de toekomst is.

Fase A geld voor 78 weken, 1 jaar heb je al gehad met 52 weken dus blijft een half jaar over.
Hoe groot is de kans dat die verlengd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carola96
JvS schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:22:
Je hebt twee smaken:
- Op basis van het gemiddelde van de 3 afgelopen jaren verdiende salaris
- Op basis van een (of meerdere?) werkgeversverklaringen mbt inkomen

Als je die zou willen combineren zou ik met een financieel adviseur praten. Ik denk dat dat niet kan.
Bedankt voor je reactie!

Ja wij willen inderdaad een hypotheekadviseur inschakelen alleen wilde ik van te voren het een en ander helder krijgen aangezien we ook een woning op het oog hebben.

Het nadeel bij mij is dat ik in 2018 geen inkomen had ivm studeren en 2019 pas het laatste kwartaal. Dus op basis daarvan zal er naar mijn weten geen gunstige hypotheek worden verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carola96
D-dark schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:32:
Vanwege corona is men wat strenger met uitzendcontracten.
Men wil graag weten wat het perspectief op de toekomst is.

Fase A geld voor 78 weken, 1 jaar heb je al gehad met 52 weken dus blijft een half jaar over.
Hoe groot is de kans dat die verlengd wordt?
Het Uitzendcontract die ik vanaf afgelopen augustus heb gekregen geldt telkens voor een maand. Hierbij zitten garantie uren bij en deze is zonder uitzendbeding. Dus als het goed is kan mijn inlener niet zomaar het contract beëindigen. Ik denk wel dat het contract na een half jaar verlengd zou worden alleen doet mijn werkgever daar op dit moment nog niet veel uitspraak over. Ik wil daarom een perspectiefverklaring aanvragen bij de uitzendbureau en hoop dat de verklaring dan gunstig voor mij zal zijn. Alleen wist ik dus niet zeker of je met een perspectief verklaring met fase A een hypotheek zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:38
Carola96 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:20:
[...]

Het Uitzendcontract die ik vanaf afgelopen augustus heb gekregen geldt telkens voor een maand. Hierbij zitten garantie uren bij en deze is zonder uitzendbeding. Dus als het goed is kan mijn inlener niet zomaar het contract beëindigen. Ik denk wel dat het contract na een half jaar verlengd zou worden alleen doet mijn werkgever daar op dit moment nog niet veel uitspraak over. Ik wil daarom een perspectiefverklaring aanvragen bij de uitzendbureau en hoop dat de verklaring dan gunstig voor mij zal zijn. Alleen wist ik dus niet zeker of je met een perspectief verklaring met fase A een hypotheek zal krijgen.
Misschien kun je je beter eerst de vraag stellen of je wel een hypotheek wil op jouw onzekere inkomen. Je gaat wel voor 30 jaar verplichtingen aan op een heel instabiel salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Uiteindelijk is de perspectiefverklaring daar ook op gestoeld: wat is je perspectief. Ik ken jullie financiële situatie natuurlijk niet, maar een huis kopen is duur. Er komen altijd extra kosten bij die je niet voorziet. Zorg dus dat je samen echt genoeg spaargeld hebt om dit op te vangen en tegelijkertijd ook genoeg overhoudt aan spaargeld om een verlies aan inkomen op te kunnen vangen. Zeker je uitzendcontract kan vrij gemakkelijk op korte termijn beëindigd worden (je kan niet verder dan 1 maand vooruit kijken, in Fase B zou dit veranderen naar vaak 6 maanden per contract), maar tegelijkertijd heb je natuurlijk nog wel je andere parttime contract. Ik zou ook wel bij je werkgever, waar je via het uitzendbureau werkt, vragen wat hun intentie is. Vaak mogen ze na een X aantal gewerkte uren kosteloos overnemen, willen ze dat dan doen of willen ze je in dienst houden van het uitzendbureau? Je kan voor jezelf denk ik het beste inschatten of je werkgever(s) bijvoorbeeld ook veel geraakt wordt door corona waardoor je meer risico hebt op baanverlies, of juist niet.

Ga in ieder geval in gesprek met een hypotheekadviseur, zij kunnen je exacte situatie uitzoeken en beoordelen op basis van hun ervaringen. Zij weten ook welke banken het beste passen bij jouw situatie, daar zit vaak wel verschil in.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1