PVC van Gamma/Karwei

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAM3
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Goedenavond!

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met pvc van de Gamma of Karwei.

Ik wilde eerst voor deze gaan, maar na het lezen van slechte reviews begin ik te twijfelen: https://www.gamma.nl/asso...ef-4-mm-2-24-m2/p/B613560

En toen kwam ik deze tegen van Karwei met betere reviews (wel minder reviews):
https://www.karwei.nl/ass...y-eiken-2-24-m2/p/B108993

Allebei smokey eiken, alleen vraag me af of het een ander merk is... Ik zie bij Gamma de naam Volera en bij Karwei zie ik Primera, dus je zou zeggen dat het 2 verschillende types zijn.

Kan uiteraard ook even bellen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Reviews bij Gamma en Karwei hebben weinig waarde; meestal ontbreekt benodigde info.

Je kunt bij de Gamma de EAN opzoeken in de bron van de pagina; 8717003318828; bij de Karwei kan dat trucje ook; daar is het 8717003329596

Bij vloervoordeel.nl hebben ze beide artikelen en staat er bij allebei het merk "Ambiant vloeren"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je doorklikt op de Gamma en Karwei-sites zie je dat het hetzelfde product is (o.a. aan exact dezelfde montagehandleiding).

Niet vreemd omdat allebei onder dezelfde holding vallen en grotendeels dezelfde leveranciers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

TMDC schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:32:
Als je doorklikt op de Gamma en Karwei-sites zie je dat het hetzelfde product is (o.a. aan exact dezelfde montagehandleiding).

Niet vreemd omdat allebei onder dezelfde holding vallen en grotendeels dezelfde leveranciers hebben.
Dit inderdaad, veel producten in beide winkels zijn gelijk. Gamma is alleen een veel fijnere winkel :)

Zelf heb ik geen PVC maar laminaat van Gamma en het is prima spul

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:20
@LAM3 Click PVC van Flexxfloors, begin er alsjeblieft niet aan en als je het toch doet zorg dan dat je ondergrond zo vlak is als een biljartlaken want anders krijg je het nooit netjes. Click PVC heeft een stuk minder tolerantie dan laminaat dus moet je veel netter werken en je ondergrond moet ook veel vlakker zijn.

Geloof niet in de ondervloeren van Flexxfloors zelf want die zijn ook bijzonder slecht van kwaliteit. Heb het ooit geprobeerd voor een inloopkast maar bedroeft weer teruggebracht en voor "echt" hout gegaan. Deze kwaliteit PVC ziet er ook niet beter uit dan gelijkwaardig laminaat dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAM3
Davidshadow13 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:44:
@LAM3 Click PVC van Flexxfloors, begin er alsjeblieft niet aan en als je het toch doet zorg dan dat je ondergrond zo vlak is als een biljartlaken want anders krijg je het nooit netjes. Click PVC heeft een stuk minder tolerantie dan laminaat dus moet je veel netter werken en je ondergrond moet ook veel vlakker zijn.

Geloof niet in de ondervloeren van Flexxfloors zelf want die zijn ook bijzonder slecht van kwaliteit. Heb het ooit geprobeerd voor een inloopkast maar bedroeft weer teruggebracht en voor "echt" hout gegaan. Deze kwaliteit PVC ziet er ook niet beter uit dan gelijkwaardig laminaat dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
De link die ik in mijn eerste bericht had gepost is niet van Flexxfloors toch? Of bedoel je meer dat ik moet uitkijken voor PVC van Flexxfloors.

En ik zit nu inderdaad ook te twijfelen of ik niet beter laminaat kan neerleggen van Gamma i.p.v. deze PVC. Lastig allemaal... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAM3
Mad-Matt schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dit inderdaad, veel producten in beide winkels zijn gelijk. Gamma is alleen een veel fijnere winkel :)

Zelf heb ik geen PVC maar laminaat van Gamma en het is prima spul
Hoe lang heb jij je laminaat nu al liggen? Ik denk dat laminaat in principe voor mij ook al goed genoeg is. Ik ga alleen in mijn appartement wonen dus misschien is PVC een overbodige luxe. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:20
LAM3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Hoe lang heb jij je laminaat nu al liggen? Ik denk dat laminaat in principe voor mij ook al goed genoeg is. Ik ga alleen in mijn appartement wonen dus misschien is PVC een overbodige luxe. :P
Als je twijfelt tussen "bouwmarkt" laminaat of "bouwmarkt" PVC dan zou ik altijd voor laminaat gaan puur omdat de toleranties voor laminaat lager zijn. Het is makkelijker te leggen, blijft langer mooi en de vloer hoeft niet spiegelglad te zijn voor een goed resultaat.

Qua kwaliteit doet "bouwmarkt" laminaat niet onder voor "bouwmarkt" PVC. Ja hoge kwaliteit PVC vloeren die gelijmd zijn en je laat leggen zijn beter dan laminaat maar bij wat er uit de bouwmarkt komt heb ik meer vertrouwen in het laminaat. Bijvoorbeeld Xtrabreed laminaat van de Gamma is prima qua prijs/kwaliteit en heb ik meer vertrouwen in dan een click PVC vloer uit diezelfde bouwmarkt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:42
Ik wil een deze weken het pvc van de gamma kopen waar TS het over heeft. Dit wil ik op de eerste en 2e verdieping leggen. Ik wil juist geen laminaat meer omdat we 2 katten hebben en ben veel te bang dat ze is een plasje doen. In mijn oude huis was het laminaat op sommige punten helemaal omhoog gekomen.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat laminaat makkelijker te leggen viel als click pvc..

Ik hou dit topic nog even in de gaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
LAM3 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:26:
Ik zie bij Gamma de naam Volera en bij Karwei zie ik Primera, dus je zou zeggen dat het 2 verschillende types zijn.
Het gros van de grote bouwmarkt spullen worden ergens white label in gekocht en vervolgens voorzien van een willekeurig verzonnen naam. Noem het Volera, Primera, Hanson, Sencys, enzovoorts. Een merk kan je het eigenlijk ook niet noemen.

Ik heb tijdens school/studietijd jaren bij een van de bouwmarkt grootgrutters gewerkt. Ik gebruik ze als benchmark: Als ik niet weet of iets van goede kwaliteit is kijk ik eerst even of ze het verkopen in de bouwmarkten. Is het antwoord ja dan kan ik het laten liggen want 10 tegen 1 dat ik ergens anders iets goedkopers én beters kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAM3
Davidshadow13 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Als je twijfelt tussen "bouwmarkt" laminaat of "bouwmarkt" PVC dan zou ik altijd voor laminaat gaan puur omdat de toleranties voor laminaat lager zijn. Het is makkelijker te leggen, blijft langer mooi en de vloer hoeft niet spiegelglad te zijn voor een goed resultaat.

Qua kwaliteit doet "bouwmarkt" laminaat niet onder voor "bouwmarkt" PVC. Ja hoge kwaliteit PVC vloeren die gelijmd zijn en je laat leggen zijn beter dan laminaat maar bij wat er uit de bouwmarkt komt heb ik meer vertrouwen in het laminaat. Bijvoorbeeld Xtrabreed laminaat van de Gamma is prima qua prijs/kwaliteit en heb ik meer vertrouwen in dan een click PVC vloer uit diezelfde bouwmarkt.
Ben voor de laminaat gegaan! Zag er allemaal wat steviger uit inderdaad en het is makkelijker leggen. Ben benieuwd hoe lang die mee gaat. Eerst maar wachten tot de stukadoor klaar is. 😋
Pagina: 1