Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Photo-editing laptop ca. 1500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rotary2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-08 17:44
Beste Tweakers,

Voor mijn fotografie ben ik op zoek naar een goede laptop. Op dit moment ben ik namelijk alleen in het bezit van een desktop, waardoor ik foto's eigenlijk alleen thuis kan bewerken. Tijdens een evenement is dit een groot nadeel, dus leek het me handig om een laptop aan te schaffen.

De laptop gaat tevens als desktopvervanger werken, zodat ik de desktop eventueel kan verkopen. Ik vind het daarom belangrijk dat de laptop aan de volgende zaken voldoet:

1. Hij moet sneller zijn dan mijn huidige desktop.

- Specs: i7 5820K (6 core, 12 threads), MSI X99 SLi Plus, 32GB DDR4 RAM, ASUS R9 290, 1,256 GB SSD, 660W PSU

2. Hij moet 3440x1440p kunnen draaien, eventueel zelfs 4K.

3. Het beeldscherm moet wat kleuren betreft goed genoeg zijn om op locatie foto's te kunnen bewerken.

4. Hij moet een stuk minder stroom verbruiken dan de eerder genoemde desktop.

Zelf heb ik al een beetje rond zitten neuzen en kwam al vrij snel bij deze laptop uit:

ASUS TUF Gaming A15 FX506IV-HN187T

Is dit wat? Hebben jullie nog andere suggesties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:52
Voor een goed scherm kun je natuurlijk kiezen voor de MacBook Pro 13 van apple. Als windows alternatief bijvoorbeeld een surface pro.

Maar die laptops hebben beide een intel processor uit de u-serie, en die zijn dus wat minder krachtig dan de intel H-serie CPU's. Tevens hebben die laptop's ook geen discrete GPU.

Als je een H-serie CPU, discrete GPU en écht goed scherm wil, dan kom je denk ik toch uit op de mobiele workstations. Vooral de HP Zbook's met dreamcolor scherm hebben een erg goede kleurweergave.

Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een Dell XPS 15, die is wat goedkoper maar het scherm is ook wat minder dan zo'n hp dreamcolor.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MSI Prestige 15