blu-ray dvd rippen - waar (heb zelf de hardware niet).

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allen,

Laatst heb ik al een topic gemaakt over hoe ik een DVD (iso bestand) op youtube kan krijgen. Dit is gelukt dankzij jullie hulp.

Nu heb ik nog een DVD uit 2011, een vakantie DVD. Deze wil ik ook graag op youtube hebben.
Ik heb alleen geen (blu-ray)speler in huis om hem te rippen.

Ik ben al bij de plaatselijke computerwinkels geweest voor dit, maar hun konden mij niet helpen. Had het ook niet verwacht eerlijk gezegt.

Ik kan wel een playstation 3 lenen. Volgens mij is dit meer om games te onthouden, maar niet om het op de computer te zetten.

Iemand een idee hoe dit kan? Wil er best voor betalen. Misschien woont er toevallig wel iemand in omgeving Zwolle-Apeldoorn die nog zo'n speler heeft en mij kan helpen.

Anders moet ik een speler kopen, om hem maar een keer te gebruiken. Ze zijn toch wel aan de prijs die blu-ray spelers.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:24
Waarom wil je een blu-ray speler aanschaffen om een DVD te branden??

Je kunt toch gewoon een dvd brander kopen?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weet je zeker dat het een dvd is? Uit je vorige topic herinner ik me dat je de termen dvd-schijf en blu-ray-schijf constant door elkaar gebruikte.

Als het echt een dvd-schijf is, zou ik niet moeilijk doen en voor pakweg 3 tientjes even een externe unit kopen.
https://tweakers.net/opti...dVRMjQ3MUNSbWpkYgIUr60FAA

Als je klaar bent, proberen te verkopen en klaar met een minimale investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt voor de snelle reactie's.

Ik heb even een foto gemaakt. Het is een blu-ray schijf. (in mijn hoofd heet het een blu-ray DVD, maar de goede naam is dus blu-ray schijf).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcyA12aYwBdu0E_8GjCLmJ9IOug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Be5UGCiXcgPTP5PUYHirZbAG.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een blu-ray kost het al snel €70,- als ik goed heb gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Als het alleen gaat om het rippen van een blu-ray kan je misschien beter gaan voor een externe blu-ray lezer/schrijver. Kan je via een usb 3.0 aan je pc hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Canon_nl3, heb je wel een PC waarin eventueel een BR drive zou passen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik heb een computer met usb 3.0. Weet de specs niet uit mijn hoofd, maar stamt uit de tijd van gtx 1060 die er in zit.

Ik zie enkel externe blu ray lezers van €70+.
Dit zal het bedrag worden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Canon_nl3, als je mij (of een ander), niet tagt of quote dan hebben we niet altijd in de gaten of er een nieuwe reactie is geplaatst ;)

Ik vroeg of je computerkast ruimte zou hebben voor een 5¼" BR drive omdat ik deze namelijk nog ergens in het stof heb liggen. Dan zou ik je geheel belangeloos kunnen helpen wellicht.

Zoiets dus: pricewatch: Plextor PX-B920SA
of zoiets: pricewatch: LG GGW-H20L

Edit: geen reactie meer gezien, dan zal het niet zo heel erg belangrijk zijn geweest. :+

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2020 14:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tja, goedkope BDlezer ergens halen of kijken of er iemand in de buurt woont die een drive heeft die je kan lenen, of het even voor je wil rippen ?

* SMSfreakie heeft wel een drive.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:11:
Ik heb een computer met usb 3.0. Weet de specs niet uit mijn hoofd, maar stamt uit de tijd van gtx 1060 die er in zit.

Ik zie enkel externe blu ray lezers van €70+.
Dit zal het bedrag worden denk ik?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik heb @hardware-lover een persoonlijk bericht gestuurd.

Ik reageer soms traag omdat ik erg druk ben op het werk. Ik heb ondertussen een familie lid gevraagd of er een driver aangesloten kan worden. Dit moet kunnen.

Bedankt allen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:56
Ik haak even in,alvast excuses als dit niet de juiste plek is maar ik probeer sinds gisteren mijn blu rays te rippen naar de harde schijf dmv een externe bluray drive.
Met de bijgeleverde software wil dit niet lukken,iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 19:04
Dunnevandale schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:24:
Ik haak even in,alvast excuses als dit niet de juiste plek is maar ik probeer sinds gisteren mijn blu rays te rippen naar de harde schijf dmv een externe bluray drive.
Met de bijgeleverde software wil dit niet lukken,iemand een suggestie?
@Dunnevandale ik gebruik altijd https://makemkv.com/ - maar geen idee of die met een externe drive werkt. Programma is al heeeeeel lang in 'beta' (en dus gratis) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
@vanaalten bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
vanaalten schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:37:
[...]

@Dunnevandale ik gebruik altijd https://makemkv.com/ - maar geen idee of die met een externe drive werkt. Programma is al heeeeeel lang in 'beta' (en dus gratis) :)
Helaas,dit werkt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Je zou nog kunnen overwegen de externe drive open te maken; met wat geluk is het een interne drive met een extra PCB en kastje er om heen en kan je 'm gewoon met een SATA kabel intern aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
vanaalten schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:50:
Je zou nog kunnen overwegen de externe drive open te maken; met wat geluk is het een interne drive met een extra PCB en kastje er om heen en kan je 'm gewoon met een SATA kabel intern aansluiten.
Bedankt voor het meedenken maar ik heb geen plek om iets in te bouwen, en als dit al zou lukken verandert er toch niets aan de werking denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 17:37

Kraz

Saving the world

Dunnevandale schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Helaas,dit werkt dus ook niet.
Wat werkt er niet?
Heb toevallig deze avond nog een blu-ray omgezet naar mkv met die tool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BD beveiligd met AACS?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Volgens mij wel,ik weet inmiddels dat daar codecs voor zijn maar hoe gebruik ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dunnevandale schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Bedankt voor het meedenken maar ik heb geen plek om iets in te bouwen, en als dit al zou lukken verandert er toch niets aan de werking denk ik?
Weet ik niet. Kan mij goed voorstellen dat als MakeMKV rechtstreeks toegang heeft tot de drive, ipv dat er een interface-PCB vanaf USB tussen zit, hij meer mogelijkheden heeft om bijv. AACS te bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
Op dit moment ben ik een bluray aan het rippen met VLC Player, heb 2 codecs ingevoegd in het programma en na wat instellingen te hebben aangepast wordt er druk geript :) .
Even afwachten hoe het resultaat is en of ik de juiste instellingen heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Fijn dat het alsnog gelukt is (of lijkt te werken). Toch wil ik je vragen om bij verdere vragen een eigen topic te openen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.