Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk (office, geen spannende zaken), surfen, casual gaming en fotobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat rond de 1200 euro te denken. Dat is exclusief monitor en toetsenbord (M'n Corsair K70 Red is aan vervanging toe).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis,speakers met ingebouwde USB-geluidskaart neem ik mee (Teufel Concept 200 BE), en ik denk eraan om m'n DVD-speler toch maar in te bouwen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moeilijk te zeggen zonder niet gewoon naar de lijst hieronder te refereren. RGB is in ieder geval níet nodig en stilte is altijd een mooie bonus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Sta voor alles open. Liefst geen onbekende merken. Ik ga graag voor duurzaam. Op deze PC gebruik ik uitsluitend Windows
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik gebruik nu een 1920x1200 scherm en een tweede scherm (1280x1024; don't ask waarom die er nog staat
). Met twee monitoren werken is voor mij echt noodzakelijk gebleken. Productiviteit krijgt daardoor een enorme boost. Ik wil nu naar 1 monitor gaan en ik vermoed dat ik voldoende heb aan een Quad-HD. Qua games hoef ik niet per se alles op ultra te draaien, maar ik wil niet me ergeren aan slecht beeld doordat ik een al te lage resolutie moet gebruiken. De games die ik met name speel, zijn volgens mij niet belachelijk veeleisend, desalniettemin zou een beetje futureproofing niet ongewenst zijn, aangezien ik meestal toch niet upgrade. Denk aan Baldur's gate 3, Civilization, Diablo 3, Overwatch, Fallout, XCOM.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb het idee dat ik voor wat ik wil een beetje overkill aanschaf, maar mijn twijfel om goed 1440p te kunnen spelen heeft tot de keuzes geleid om toch voor deze componenten te kiezen. Het mag allemaal best goedkoper zijn, maar dat hoeft niet.
Op de een of andere manier heb ik nog geen cases gezien die een deurtje hebben voor een optical drive. Suggesties meer dan welkom. Airflow en hoe een kast daar invloed op heeft is een topic waar ik me nog niet bepaald in verdiept heb.
Ik heb begrepen dat er wat nieuwe video-kaarten aankomen, daarmee zijn suggesties als 'wacht nog ff een maandje' of 'overweeg tijdelijk een budget video-kaart' ook prima.
Daarnaast is het altijd fijn om ervaringen te horen over componenten die niet goed met elkaar samenwerken. Ik heb de suggesties uit de BBG overgenomen en vervangen door volgens mij geschikte onderdelen.
Hieronder mijn eerste aanzet. Ik ben aan geen enkel onderdeel gehecht, alles mag veranderen
Werk (office, geen spannende zaken), surfen, casual gaming en fotobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat rond de 1200 euro te denken. Dat is exclusief monitor en toetsenbord (M'n Corsair K70 Red is aan vervanging toe).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis,speakers met ingebouwde USB-geluidskaart neem ik mee (Teufel Concept 200 BE), en ik denk eraan om m'n DVD-speler toch maar in te bouwen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moeilijk te zeggen zonder niet gewoon naar de lijst hieronder te refereren. RGB is in ieder geval níet nodig en stilte is altijd een mooie bonus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Sta voor alles open. Liefst geen onbekende merken. Ik ga graag voor duurzaam. Op deze PC gebruik ik uitsluitend Windows
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik gebruik nu een 1920x1200 scherm en een tweede scherm (1280x1024; don't ask waarom die er nog staat
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb het idee dat ik voor wat ik wil een beetje overkill aanschaf, maar mijn twijfel om goed 1440p te kunnen spelen heeft tot de keuzes geleid om toch voor deze componenten te kiezen. Het mag allemaal best goedkoper zijn, maar dat hoeft niet.
Op de een of andere manier heb ik nog geen cases gezien die een deurtje hebben voor een optical drive. Suggesties meer dan welkom. Airflow en hoe een kast daar invloed op heeft is een topic waar ik me nog niet bepaald in verdiept heb.
Ik heb begrepen dat er wat nieuwe video-kaarten aankomen, daarmee zijn suggesties als 'wacht nog ff een maandje' of 'overweeg tijdelijk een budget video-kaart' ook prima.
Daarnaast is het altijd fijn om ervaringen te horen over componenten die niet goed met elkaar samenwerken. Ik heb de suggesties uit de BBG overgenomen en vervangen door volgens mij geschikte onderdelen.
Hieronder mijn eerste aanzet. Ik ben aan geen enkel onderdeel gehecht, alles mag veranderen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 140,05 | € 140,05 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,84 | € 99,84 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 103,90 | € 103,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.239,27 | ||