Op vrijdag 10 augustus 2001 19:09 schreef ArchRAIDen het volgende:
maar wat is dan beter?
cas2 omdat dat toch sneller is of
cas3 omdat je daar dus theoretisch hogere
kloksnelheden mee kunt halen en dus meer uit
je processor?
Ik krijg mijn proc nu namelijk niet hoger dan 1260, ja kan wel op 1330 maar dan MOET ik zorgen dat mijn temp. rond de 40 graden blijft
Nee klopt niet. cas 2 is
altijd sneller als het om dezelfde kloksnelheid gaat. Alleen soms is het zo dat jij je geheugen alleen hoger kan klokken door je cas terug te zetten naar 3. Dan ligt het er dus maar net aan hoever je dan kan gaan of het nog sneller is. Als je 145Mhz kan halen op cas2 en bij 150Mhz loop je tegen de max aan van je CPU, dan kan die 145Mhz op cas2 nog steeds sneller zijn.
Je hebt ook geheugen die tot 180Mhz op cas2 kan, dat is dan natuurlijk het beste. Maar dat kost ook wel flink wat natuurlijk... Het is maar waar jij je geld aan uit wilt geven.
Maar als je naar gelijke snelheden kijkt wat Mhz betreft, dan is cas2 altijd sneller. Kan je door je geheugen op cas3 te zetten nog eens 50Mhz omhoog met je fsb, dan is dat wel sneller jah.
Maarre... gewoon even benchen he? Kijken wat sneller is, maakt die paar extra Mhz meer goed, dan wat je aan het verschil tussen cas2 en cas3 wint, dan voor cas3 gaan, anders gewoon een tandje lager en op cas2.