Mogelijkheden voor Dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davedek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-10-2020
Goedendag,

Ik heb een HP Laptop: HP Pavilion - 15-cs3970nd
Hierop wil ik graag een dockingstation aansluiten, om zodoende diverse randapparatuur niet steeds op de laptop te hoeven aansluiten.
Mijn vraag is of de Dell D6000 danwel een Dell D3100 zullen werken.
Ik heb contact gehad met HP, maar die geven aan dat het niet werk. Volgens hen zou USB 3.0 op mijn laptop alleen geschikt zijn voor data en niet voor beeld.
Mijn laptop heeft bijvoorbeeld geen Thunderbolt aansluiting, en ook geen displayport aansluiting.
De een zegt dat het kan, de ander niet. Volgens iemand zou zelfs de laptop opgeladen kunnen worden via usb 3.0, maar HP geeft aan dat dat onzin is.

Ik heb al her en der rond gekeken, maar kan nou niet bepaald een antwoord vinden op mijn vraag.
Is iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een Dell D6000 en daar werken mijn Dell XPS en MacBook Pro 2013 op. De eerste is USB-C en de tweede is USB-A. Het lijkt mij dat dus een HP ook wel gaat werken. Drivers even downloaden bij Displaylink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Een USB-C connector zegt niks, je dient de specs op te zoeken op de HP website: https://support.hp.com/nl-nl/document/c06523217
1 USB 3.1 Gen 1 Type-C™ (dataoverdracht, gesignaleerde snelheid van 5 Gbit/s)

Alleen dataoverdracht: Je kan er wel een muis / toetsenbord, card readers, etc. aansluiten.
Maar voeding, beeld heb je een losse kabel nodig.
Kan je net zo goed een USB hub kopen ipv een docking station ben je goedkoper uit.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davedek
GoT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:19:
Een USB-C connector zegt niks, je dient de specs op te zoeken op de HP website: https://support.hp.com/nl-nl/document/c06523217
1 USB 3.1 Gen 1 Type-C™ (dataoverdracht, gesignaleerde snelheid van 5 Gbit/s)

Alleen dataoverdracht: Je kan er wel een muis / toetsenbord, card readers, etc. aansluiten.
Maar voeding, beeld heb je een losse kabel nodig.
Kan je net zo goed een USB hub kopen ipv een docking station ben je goedkoper uit.
Ja er staat inderdaad dataoverdracht. Maar dat staat achter de USB-C poort, en niet specifiek achter de USB 3.1 poort vermeld.
Het is mij echt niet duidelijk en er lijkt niemand te zijn die dit kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
De Dell D6000 is een universeel docking station op basis van een DisplayLink chipset, dit betekent dat hij niet afhankelijk is van een USB-C poort die DP Alt Mode ondersteunt maar enkel een normale USB 3.0 poort nodig heeft, Type A of Type C maakt niet uit. Opladen gaat niet werken bij een normale USB-A poort of een USB-C poort zonder PD ondersteuning.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 09-10-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davedek
Nielson schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:56:
De Dell D6000 is een universeel docking station op basis van een DisplayLink chipset, dit betekent dat hij niet afhankelijk is van een USB-C poort die DP Alt Mode ondersteunt maar enkel een normale USB 3.0 poort nodig heeft, Type A of Type C maakt niet uit.
Oke, dus dan zou die moeten werken op mijn laptop? Ook al heeft mijn laptop geen DP alt of thunderbolt?

[ Voor 3% gewijzigd door davedek op 09-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Ja, deze werkt in principe op elke laptop/pc met een USB 3.0 poort. Die DisplayLink chipset bevat alle benodigde logica, zie ook hun site voor meer info: https://www.displaylink.com/integrated-chipsets

• MichaelT1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-01-2022
@GoT

Ik zag dit topic voorbijkomen en ik had hier een vraag over. Ik heb een HP Pavilion cs1960nd (ook met 1 USB 3.1 Gen 1 Type-C™ (dataoverdracht, gesignaleerde snelheid van 5 Gbit/s)). Ik heb zojuist een muis gekocht (https://www.omoton.com/co...s/mouse-for-windows-wm003) die ook op een USB Type-C aansluiting moet werken. Bij mij werkt dit echter niet. Aangezien jij aangeeft dat er wel een muis / toetsenbord, card readers, etc. op aangesloten moeten kunnen worden, vroeg ik mij af of jij enig idee hebt hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor je hulp & tijd.
Pagina: 1