Hero 8 als webcam met opname funct. gebruiken Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier089
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Beste tweakers,

Ik heb een GoPro Hero 8 die ik wil gebruiken voor bewegingsanalyse met analysesoftware op mijn Windows 10 laptop. Hij heeft fantastische kwaliteiten 1080p bij 240fps. Ik heb op dit moment de laatste firmware op mijn GoPro staan en ook heb ik de Beta versie van de Windows Webcam software geinstalleerd. De webcam preview functie werkt nu en ook in Skype werkt die. Echter krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om via mijn laptop opnames te maken. De GoPro wordt niet als webcam herkent in de Camera app van Windows. In mijn analyse programma wordt hij wel herkend maar kan ik hem niet aanklikken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of weet hoe de GoPro gekoppeld kan worden om op die manier opnames te maken op je laptop en deze ook te analyseren op je laptop?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast enorm bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:54
Lijkt mij dat je hiervoor een Capture card voor nodig hebt?
USB is alleen voor data overdracht.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier089
Oke, maar met Capture card is het dus ook mogelijk om op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier089
En direct terug te kijken in het analyseprogramma met de persoon die ik heb opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Als de camera wel herkend wordt en in Skype werkt, dan zou een capture card niet nodig moeten zijn. Heb je de tutorial van GoPro zelf gevolgd?
Of 1080p240 gaat werken over USB is een tweede, maar je zou in ieder geval beeld moeten kunnen krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 08-10-2020 16:53 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier089
Ja die heb ik inderdaad gevolgd. Maar hij werkt dus niet in combinatie met opname functionaliteit van bijvoorbeeld de camera app van Windows. Dus enkel als webcam.

Qua video capture card zie ik niet direct een (betaalbare) card met 240 fps. Sowieso een studie opzich om daar weer tot een goede kaart te komen. Iemand suggesties?
Pagina: 1