Wat is een goede monitor voor CoD Warzone op de PS4?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoneslimba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2020
Mijn vraag

Wat is een goede monitor voor Call Of Duty Warzone op de PS4

Relevante software en hardware die ik gebruik

Tot nu toe nog een PS4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb deze gevonden op Coolblue, is dit een goede monitor voor de PS4 of voor een toekomstige PC of PS5?

Zie Link hier: https://www.coolblue.nl/product/819338/aoc-c27g1.html

Ik speel nu Warzone op de : https://www.philips.nl/c-...1080p-full-hd-digitale-tv

De TV heb een response tijd van 2ms is 100 herts en Schermresolutie
1920 x 1080p. Ik denk dat ik soms daardoor iets te traag ben in Warzone waardoor spelers mij sneller uitschakelen(soms lijkt het erop dat ik toch iets sneller ben). Of denken jullie van dat valt wel mee gewoon meer spelen en beter oefenen?

Alvast bedankt voor advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de PS4 is de game gelocked op 60FPS. Daar gaat geen monitor verandering in brengen.

De PS5 zal vast een hogere framerate leveren en een PC doet dat zeker. Let wel, de game is nu compleet verpest door overpowered snipers, je zult merken dat je in het nieuwe seizoen ineens veel minder vaak ineens om ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoneslimba
pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:30:
Op de PS4 is de game gelocked op 60FPS. Daar gaat geen monitor verandering in brengen.

De PS5 zal vast een hogere framerate leveren en een PC doet dat zeker. Let wel, de game is nu compleet verpest door overpowered snipers, je zult merken dat je in het nieuwe seizoen ineens veel minder vaak ineens om ligt.
Is er denk je een groot verschil tussen 1 en 2 ms in Warzone? Zou je er beter van worden om toch een monitor te halen die 1 ms heb dan mijn huidige 2 ms beeldscherm tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 08:39
Volgens mij is het weggegooid geld om een nieuwe monitor te kopen om te proberen dit probleem op te lossen. Er zijn veel andere factoren die meer invloed hebben op je scores, ik zal het hieronder een beetje proberen toe te lichten.

Je speelt zoals je zegt op een PS4, dit is geen high end hardware (ook de pro versie niet) en ik weet niet of deze aan WiFi hangt of met een kabel op het internet is aangesloten. Ook de kwaliteit van je internet verbinding komt hier ook nog bij kijken, en het feit dat je online met mensen elders over de wereld speelt maakt ook uit. Die 1 of 2ms* van je monitor gaat hier niet het verschil maken als je sowieso al tientallen ms delay zit tussen jou en de server/ de rest van de spelers.
Daarnaast neem ik even aan dat je niet op professioneel niveau speelt, dus ook je eigen kundigheid (i.e. skill) speelt een veel grotere rol dan de monitor. Plus warzone is eigenlijk niet een heel competitief spel zoals CS:GO of dergelijke, dus ook het spel-ontwerp is misschien niet geoptimaliseerd om de beste resultaten te krijgen (denk aan tick-rate of hoe de hitboxes geprogrammeerd zijn e.d.)

Kortom, ik denk dat het niet de moeite waard is om je monitor te upgraden om zo beter te worden in warzone. Want een monitor gaat er niet voor zorgen dat je beter gaat spelen.
Er is natuurlijk niets mis met beter of "smoother" beeld** willen hebben, dat is een heel valide reden - dus als je dat gewoon wil neem dan vooral een nieuwe monitor. Echter zou het zonde zijn als je hem alleen koopt gefocussed op de response time en daar eigenlijk niets mee opschiet.

* In werkelijkheid zal de response time nog wel iets hoger zijn, de geadverteerde waarde is black-to-white, en de grey-to-grey is eigenlijk veelzeggender.
** Met hogere framerate kun je smoother beeld krijgen, maar dan zul je ook moeten overstappen naar een PC (of PS5, maar ik raad PC aan) ipv PS4.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoneslimba
@Nycrea

Bedankt voor je toelichting.

Ik gebruik wel een internet kabel, ik heb nu ook een speedtest gedaan en ik heb hier daarvan de uitkomst:

Speedtest.nl

Reactietijd - 15.00 ms (gemiddelde 15.ms) en jitter 1.000 ms

Download - piek 94.81

Upload 30.87

Over de 1 en 2 ms maakt dat ook geen verschil als ik een goede game pc koop plus een goede monitor?
Hoe kan ik verder de ms delay zo min mogelijk maken?

Nee ik speel zeker niet op professioneel niveau wat ik natuurlijk wel graag zou willen, maar dan moet ik heel veel oefenen en uren maken. Maar ik heb heel vaak dat ik denk en het lijkt alsof ik eerder schiet bijvoorbeeld, maar dat dat dan toch niet zo blijkt te zijn. Ook als ik terug kijk op de killcam. Vandaar dat ik mijzelf ook afvroeg ligt het dan aan de skills of gewoon een vertraging qua ms of internet. Tuurlijk speelt skills een grote roll, maar hoe kan het dan dat het lijkt alsof ik eerder schiet en alsnog afga.

Het lijkt er echt op dat ik soms gewoon veel eerder ben, ik linkte dat aan een nieuwe monitor en de 2 ms van mijn beeldscherm tv waardoor ik vertraging oploop. Maar zoals jij nu beschrijft heb tick-rate er ook mee te maken en andere dingen.

Dus eigenlijk kan je ook niet goed Warzone spelen op de ps4, als iemand alles goed heb zoals een goede pc, een goede monitor, goede internet dan zal hij dus altijd beter dan jou zijn als je een ps4 hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Over de killcam, dit is een simulatie op basis van wat de server heeft geregistreerd, en is dus geen opname van wat jouw tegenstander heeft gezien, het is enkel wat de server heeft 'gezien'. Als je dus op de killcam iets anders ziet qua timing dan dat je zelf had gezien tijdens het spelen komt dit waarschijnlijk vooral door de delay tussen jou en de server.

Zoals bij elke multiplayer game is er vertraging tussen wat jij invoert (schieten, lopen, etc) en het registreren van de server van deze actie. De tick-rate van de server heeft hier ook weer effect op.
De monitor heeft geen direct effect op de vertraging tussen jouw invoer en de registratie van de server. Indirect natuurlijk wel, omdat als jij iets later ziet, druk je ook later op de knop.
Om te kijken of je hier echt last van hebt is een betere test om een knop in te drukken en te kijken of je duidelijk merkbaar vertraging ziet tussen de invoer en acties op het beeld.

Mijn verwachting is dat hier nauwelijks merkbaar vertraging tussen zit, en het probleem eerder ligt bij de verbinding naar de server, en daar heeft overigens elke speler last van. 15ms is niet verkeerd, maar realiseer je wel dat de resultaten met speedtest.nl weinig zeggen over jouw verbinding naar de warzone server, die staat misschien wel totaal ergens anders dan de door jou gebruikte speedtest server. Je kan bijvoorbeeld 15ms hebben op speedtest.nl maar als je een spel speelt op een Amerikaanse server zul je toch minimaal ~100ms delay hebben, simpelweg door de afstand tussen jou en de server.

Om deze redenen speelt men professionele tournaments ook op een speciale server die in hetzelfde gebouw staat, zo heeft iedereen dezelfde lage delay tussen hun systeem en de server. Maar al deze optimalisaties zijn nog lang niet van groot effect voor een niet-professionele speler. Vergelijk het bijvoorbeeld met een wielrenner, een fiets van 20.000 euro versus een fiets van 1000 euro gaat voor een amateur niet het grote verschil maken. Er is nog veel meer verbetering te halen door simpelweg meer te trainen. Pas als je al helemaal naar de top getraind hebt gaan de kleine verschillen tussen een goede professionele fiets en de beste professionele fiets die bestaat echt uitmaken.

Wat ik probeer te zeggen is dus het volgende, het is waarschijnlijk niet het geld waard om hele goede hardware te kopen, als je dit enkel doet om beter te spelen. Want je spel gaat er waarschijnlijk niet heel erg veel van verbeteren. De grootste verbetering kun je waarschijnlijk nog halen door meer te spelen/anders te spelen etc. Op een PS4 kun je prima winnen van iemand met de duurste PC (even buiten beschouwing gelaten controller tegen keyboard muis), als je gewoon beter speelt. Als je echter allebij op hetzelfde top-niveau speelt, gaat dit verschil wel uitmaken.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoneslimba
@Nycrea

Dus eigenlijk moet ik gewoon beter spelen, dus meer oefenen en sneller reageren.

Ik moet wel zeggen dat aiming soms wel lastig kan zijn op ps4 controller.

Ik probeer nu heel goed te richten met de CR-56 AMAX, die assault rifle heb best wel erge terugslag(recoil)
Maar het blijft wel lastig terwijl ik pro spelers er heel goed accuraat mee zie richten en schieten, bijvoorbeeld op Youtube of Twitch.

Hebben jullie daarvoor misschien nog tips voor de ps4 controller om beter te kunnen richten en goed accuraat te kunnen schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Zoneslimba schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:46:
Hebben jullie daarvoor misschien nog tips voor de ps4 controller om beter te kunnen richten en goed accuraat te kunnen schieten?
Accuracy met een controller is gewoon nooit zo goed als met een muis en keyboard, dat ten eerste. Verder is het een kwestie van oefenen, hoe meer je oefent hoe beter je accuracy zal worden. Wat betreft andere aspecten van het spel, sta na elke game even stil bij wat je zelf beter had kunnen doen. Dus niet denken "ah hij was zo lucky" maar probeer echt te kijken naar wat je zelf anders had kunnen doen, dit is een goede manier om echt beter te worden, naast een hoop oefening.

🇺🇦

Pagina: 1