gaming laptop zonder gaming laptop looks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan2
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:54
Na vele jaren van dienst wil ik mijn MSI Gaming Series GS60 6QE-013NL gaan vervangen ;w . Deze nieuwe laptop wil ik rond dezelfde tijd mee laten gaan.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en video bewerken.

Wat is je budget?
Rond de 3600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem vooral thuis gebruiken maar door ruimtegebrek heb ik geen ruimte voor een desktop.
I.V.M. corona staat er nu wel tijdelijk een beeldscherm met dockingstation.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het formaat wat ik nu heb vind ik mooi en wil ik ongeveer zo houden: 266x390x20mm
beeld 15 of 17
RTX 2070/2080 (Liefst 2080 )
SSD 1TB
144HZ is hoog zat voor mij
werkgeheugen 32GB
USB-C voorkeur 1 thunderbolt geen vereiste
Windows
voldoende koeling

4k of 1080P maakt mij niet uit

Nu heb ik zelf gekeken naar

pricewatch: MSI GS66 10SGS 084NL (ben alleen bang dat die niet genoeg koeling heeft )

pricewatch: Razer Blade Pro (2020) (gelezen dat razor blade erg vaak niet lang mee gaat)

De subtiele stijl van deze laptops vind ik wel erg mooi
Nu is mijn vraag hebben jullie goeie soortgelijke opties ? of ervaring met 1 van deze laptops

Bij voorbaat dank :)

Beste antwoord (via maan2 op 15-05-2024 14:33)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk kan ik de Alienwares aanraden, de Area-51 serie is vrij strak vergeleken met andere game laptops (ik heb de mobiele versie, de M15 R2 met een 4k OLED, maar dan zit je vast aan Max Q videokaarten)

Als bovenstaande té gamerig is heeft Dell ook een "eigen" vergelijkbare laptop met een traditioneel uiterlijk, de G5 en G7 serie.

Noot: De laptops die je post zijn ook voorzien van Max Q kaarten. Als je daarmee kan leven prima, doe ik ook, maar ga er dan niet vanuit dat je in alle games op mooie settings 100+fps haalt, zeker niet op 4k.

Een échte RTX-kaart past eigenlijk niet in het formaat laptop wat je gezocht hebt en wenst. Dan gaat de koeling niet voldoende zijn.

Mijn belangrijkste advies zou zijn om nog even te wachten tot er laptops komen met de 30xx serie kaarten, dan kun je écht wat langer mee.

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 09-10-2020 10:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Misschien een idee om zelf een laptop samen te stellen. Dit kan bijv bij Skikk of LaptopParts4Less.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk kan ik de Alienwares aanraden, de Area-51 serie is vrij strak vergeleken met andere game laptops (ik heb de mobiele versie, de M15 R2 met een 4k OLED, maar dan zit je vast aan Max Q videokaarten)

Als bovenstaande té gamerig is heeft Dell ook een "eigen" vergelijkbare laptop met een traditioneel uiterlijk, de G5 en G7 serie.

Noot: De laptops die je post zijn ook voorzien van Max Q kaarten. Als je daarmee kan leven prima, doe ik ook, maar ga er dan niet vanuit dat je in alle games op mooie settings 100+fps haalt, zeker niet op 4k.

Een échte RTX-kaart past eigenlijk niet in het formaat laptop wat je gezocht hebt en wenst. Dan gaat de koeling niet voldoende zijn.

Mijn belangrijkste advies zou zijn om nog even te wachten tot er laptops komen met de 30xx serie kaarten, dan kun je écht wat langer mee.

[ Voor 45% gewijzigd door pagani op 09-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maan2
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17:54
Ik heb eigenlijk over alienware heen gekeken ziet er zeker goed uit zag dat je de verlichting kan uit zetten. Vaak vind ik de verlichting van gaming laptops te heftig. je review over M15 R2 is trouwens erg fijn om te lezen
Ik ga denk voor m15 of de GS66 over de specs ben ik nog aan het twijfelen.