Ik meen te herinneren dat het gewerkt heeft in Windows 10, maar krijg het momentele niet klaar.
2 PC's, helemaal hetzelfde, hangen aan een switchje.
Beiden Win10-2004.
Beiden ingesteld als led van de werkgroep Workgroup.
Beiden hebben een zelfde gebruikersnaam ( niet gekoppeld aan MS account ofzo, dus echt zuiver lokaal account ), zijnde : KA, ook op beide zelfde wachtwoord.
Deze gebruiker op beide PC's ook in de lokale admin group gezet van de PC
IP adres van de ene PC = 10.10.1.10, de andere 10.10.1.250, subnetmask op beiden : 255.255.255.0
Nu krijg ik beide PC's wel te zien in men explorer als ik bij Netwerken ga zien, dus ok.
Kan beide ook pingen van op de andere PC.
Maar nu wil ik de KA gebruiker van PC1 toevoegen ook tot de groep lokale administrators van PC2 en omgekeerd.
En dat wil ie dus niet voor elkaar krijgen.
Ik kan wel kiezen voor gebruiker toevoegen bij de security group Administrators, maar als ik dan op de knop locaties druk om de andere PC te selecteren om daar de andere gebruiker KA te selecteren, krijg ik enkel maar mijn eigen PC te zien, niet de tweede.
Ik meen te herinneren dat vroeger je hier wel accounts van andere computer sin dezelfde workgroup kon toevoegen.
Windows Firewall staat volledig af.
Iemand enig idee hoe of wat ?
2 PC's, helemaal hetzelfde, hangen aan een switchje.
Beiden Win10-2004.
Beiden ingesteld als led van de werkgroep Workgroup.
Beiden hebben een zelfde gebruikersnaam ( niet gekoppeld aan MS account ofzo, dus echt zuiver lokaal account ), zijnde : KA, ook op beide zelfde wachtwoord.
Deze gebruiker op beide PC's ook in de lokale admin group gezet van de PC
IP adres van de ene PC = 10.10.1.10, de andere 10.10.1.250, subnetmask op beiden : 255.255.255.0
Nu krijg ik beide PC's wel te zien in men explorer als ik bij Netwerken ga zien, dus ok.
Kan beide ook pingen van op de andere PC.
Maar nu wil ik de KA gebruiker van PC1 toevoegen ook tot de groep lokale administrators van PC2 en omgekeerd.
En dat wil ie dus niet voor elkaar krijgen.
Ik kan wel kiezen voor gebruiker toevoegen bij de security group Administrators, maar als ik dan op de knop locaties druk om de andere PC te selecteren om daar de andere gebruiker KA te selecteren, krijg ik enkel maar mijn eigen PC te zien, niet de tweede.
Ik meen te herinneren dat vroeger je hier wel accounts van andere computer sin dezelfde workgroup kon toevoegen.
Windows Firewall staat volledig af.
Iemand enig idee hoe of wat ?
-| Hit it i would ! |-