Ontwerpen van technische animatie filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luigi_stef
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Beste Forumleden,

Weten jullie welke software gebruikt word voor het ontwerpen van dergelijke filmpjes?
YouTube: Montering - Isola Powertekk

Ik ontwerp (beginner) in autocad en Inventor maar kan me moeilijk voorstellen dat dit helemaal gemaakt wordt in Inventor omdat dit toch repetitieve handelingen zijn.

Kunnen jullie me hier mee helpen?

tnx LG

Beste antwoord (via Luigi_stef op 12-10-2020 23:33)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:30
Luigi_stef schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:13:
Beste Forumleden,

Weten jullie welke software gebruikt word voor het ontwerpen van dergelijke filmpjes?

Ik ontwerp (beginner) in autocad en Inventor maar kan me moeilijk voorstellen dat dit helemaal gemaakt wordt in Inventor omdat dit toch repetitieve handelingen zijn.

tnx LG
Zoals de panlatten eraf gaan in het filmpje ( heb maar 10 sec gezien) en aan de achtergrond te zien lijkt het wel op inventor presentation.

Je moet dan eerst je model goed hebben en in prensentation kun je hem dan "slopen"
je kan per beweging aangeven in welk tijdspanne dit moet gebeuren, en meerdere dingen tegelijk doen.
Zoals een pan die omhoog gaat, en het roteren van de camera.

Maar hier zit wel een aardige leercurve aan.

Wel leuk als het lukt.

Gebruik het zelf voor exploded views, maar laatst toen er klanten langs kwamen had ik van de exploded view een filmpje gemaakt.
Dan werd het product onderdeel voor onderdeel opgebouwd (Door de handelingen achterstevoren af te spelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAKrlV9t-atBlCOtLMtm-Z_SYu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nm2X3PrRSLtLpdi9Stbkn3Wk.png?f=fotoalbum_large

Laatst ook hoe een installatie opgebouwd word.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sJdsUlt1O415TrY36J8MRTd9Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Crj49AAGsLNSo3hAzzlZ3C2b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 08-10-2020 15:15 ]

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vermoed Sketchup (of een van de vele andere tools waarmee dit kan)

[ Voor 56% gewijzigd door pagani op 08-10-2020 14:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:30
Luigi_stef schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:13:
Beste Forumleden,

tnx LG
Zoals de panlatten eraf gaan in het filmpje ( heb maar 10 sec gezien) en aan de achtergrond te zien lijkt het wel op inventor presentation.

Je moet dan eerst je model goed hebben en in prensentation kun je hem dan "slopen"
je kan per beweging aangeven in welk tijdspanne dit moet gebeuren, en meerdere dingen tegelijk doen.
Zoals een pan die omhoog gaat, en het roteren van de camera.

Maar hier zit wel een aardige leercurve aan.

Wel leuk als het lukt.

Gebruik het zelf voor exploded views, maar laatst toen er klanten langs kwamen had ik van de exploded view een filmpje gemaakt.
Dan werd het product onderdeel voor onderdeel opgebouwd (Door de handelingen achterstevoren af te spelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAKrlV9t-atBlCOtLMtm-Z_SYu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nm2X3PrRSLtLpdi9Stbkn3Wk.png?f=fotoalbum_large

Laatst ook hoe een installatie opgebouwd word.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sJdsUlt1O415TrY36J8MRTd9Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Crj49AAGsLNSo3hAzzlZ3C2b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 08-10-2020 15:15 ]

• Luigi_stef
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
In Presentation lijkt me dit een serieus werk. Daarmee dat ik dacht dat er andere programma's gingen bestaan.

Van waar haal je dan die boormachine en dergelijke materiaal?