[Airpods] Geluid delen met bestaande speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Omdat mijn gehoord nogal slecht is is het voor mij zeer prettig om bij 'spraak bronnen' mijn oortjes in te hebben om zo te kunnen verstaan wat er gezegd word. Als ik de enige ben die luister is dat geen probleem, in de volgende situaties gaat het echter mis:

Situatie 1:
iPad Pro (11 inch, gen 1): Videobellen met onze dochter en Opa & Oma.
Mijn dochter hoort opa en oma, maar ik niet. Kan ik in deze situatie het geluid zowel via de speakers als Airpods sturen?

Situatie 2:
Mijn vrouw en ik kijken TV. Mijn vrouw kan gewoon de tv speakers volgen op normaal volume, maar ik niet. Met oortjes in kan ik dat wel. Maar hoe regel je dat, geluid zowel via de tv soundbar als via mijn Airpods.

In bijna alle situaties die ik kan bedenken is het: Of/Of en niet En/En voor Luidsprekers & Airpods.

Hoe kan ik voor (bijna alle) situaties een En/En systeem creëren? Of kan dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik kan het niet voor je testen omdat ik geen compatible device heb, maar je kunt audio delen met iOS of iPadOS als je twee airplay devices hebt. https://support.apple.com/nl-nl/HT210421

En via je tv denk ik dat je een soort HUB nodig hebt als een Sonos Connect

Ik heb die producten zelf niet, het is maar een denk-richting.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 08-10-2020 16:11 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
SirLenncelot schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:11:
Ik kan het niet voor je testen omdat ik geen compatible device heb, maar je kunt audio delen met iOS of iPadOS als je twee airplay devices hebt. https://support.apple.com/nl-nl/HT210421

En via je tv denk ik dat je een soort HUB nodig hebt als een Sonos Connect

Ik heb die producten zelf niet, het is maar een denk-richting.
Audio Delen via de ipad werkt alleen als ik mijn dochter in dit geval ook draadloze oortjes zou geven. Het lijkt niet mogelijk om de audio te 'delen' met de luidsprekers van het apparaat zelf..

Mijn vermoeden is ook dat Sonos Connect een Of/Of optie levert. Dus het geluid komt of via de Sonos connect of bijv. via HDMI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Het is volgens mij onmogelijk om zowel geluid door de speakers als door een externe bron te laten spelen bij een ipad of idevice. Bij een macbook is dit wel mogelijk. Het zou wel mogelijk zijn om geluid van een ipad naar een externe speaker zoals een homepod te sturen, gecombineerd met airpods.
Voor de tv kan ik enkel een oplossing bedenken als het gaat om een apple tv, of wanneer je met bedraadde oortjes zou werken met een splitter naar de oortjes en de soundbar.