Vraag

• Chxndo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-02 02:16
Ik heb deze laptop: https://www.bol.com/nl/p/...0000131176268/?country=BE

En ik zou deze graag koppelen aan de BenQ Zowie XL2411 vooral voor het groter beeldscherm en de 144hz mijn vraag is nu hoe ik de 144Hz kan krijgen die deze monitor heeft heb al geprobeerd met HDMI maar dit werkt helaas niet deze monitor heeft ook geen displayport.

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49

Vidra

Vragen?

Chxndo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:43:
Ik heb deze laptop: https://www.bol.com/nl/p/...0000131176268/?country=BE

En ik zou deze graag koppelen aan de BenQ Zowie XL2411 vooral voor het groter beeldscherm en de 144hz mijn vraag is nu hoe ik de 144Hz kan krijgen die deze monitor heeft heb al geprobeerd met HDMI maar dit werkt helaas niet deze monitor heeft ook geen displayport.
Als ik je goed begrijp dan heb je de laptop via HDMI aangesloten op de laptop, wat gewoon werkt? Echter je haalt de 144 hz niet.

Haal je die Hz niet in Windows? Heb je de driver en color profile geinstalleerd voor de monitor?

Haal je die Hz niet in games? Welke game speel je?

De videokaart die je hebt is dat een RTX 2060 of een GTX 1660 Ti (helaas kan ik geen Bol.com links openen hier).

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 5 5800X3D - ASUS X570 C8H - 32GB - PowerColor Red Devil RX 7900XTX OC Limited Edition

• Chxndo
Ik kan het niet instellen op 144hz via hdmi maar werkt wel mijn laptop is 120hz dus ik heb geen voordeel als ik hem aansluit op een 60hz als ik een monitor heb die tot 144hz zou kunnen normaal dus ik zou eigenlijk willen proberen voor USB-C naar DVI-D.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49

Vidra

Vragen?

Er staat in andere topics dat een RTX 2060 en een BenW Zowie XL2411 is gelocked op 60hz, en dat dit niet aangepast kan worden. Ik vrees dat je een andere monitor moet kopen ;)

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 5 5800X3D - ASUS X570 C8H - 32GB - PowerColor Red Devil RX 7900XTX OC Limited Edition

• Chxndo
Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik dit moet kopen ofniet.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:53
Je gaat alleen 144Hz krijgen als je de monitor met DL-DVI aansluit vanaf de laptop. Dat heeft de laptop niet dus niet mogelijk om 144 Hz te krijgen. USB-C is DP signaal zodat daarmee max 60Hz mogelijk is omdat de HDMI ingang van de monitor niet meer toestaat. Neem voor lief dat 60Hz de max is of haal een nieuwe monitor die 144Hz via USB-C>DP doet omdat de HDMI van je laptop zeer waarschijnlijk toch niet verder gaat dan 60Hz.

[Voor 6% gewijzigd door Uszka op 06-11-2020 08:17]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
De oude 144hz -schermen kunnen dat alleen aansturen via Dual Lane-DVI of Displayport.
HDMI kon dat nog niet, dat kon max 60Hz aan.

Monitor-bouwers zijn heel lang voor deze schermen blijven hangen op die Dual Lane-dvi, terwijl er toen allang Displayport was en DVI niet verder werd ontwikkeld omdat er HDMI was gekomen.

Op zich kun je wel, als je laptop Displayport ondersteunt over de USB-C-aansluiting, een Displayport naar Dual-lane-DVI-adapter gebruiken (dus usb-c naar Displayport en dan van Displayport naar DVI), maar die zijn nauwelijks meer te krijgen en gaan vaak zo richting de € 80.

Dat is het mijn inziens niet meer waard.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee