Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik zie in het forum nog een topic over Casambi. In het HUE topic wel enkele vernoemingen naar de app.
Als ik de website lees is het een vrij groot en uitgebreid ecosysteem. Geen integratie met Apple Homekit, maar neemt zelf vrijwel de hele aansturing voor de rekening.

Er zijn ook mogelijkheden tot het aansluiten van 3e partij apparaten.

Dus kortom, twee vragen:
1) is integratie met Apple/Google een must voor toekomstige domotica (ik ben nu nog een leek, ik zou het echt niet weten)
2) zijn er ervaringen met Casambi?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkriegrob
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-04 12:39
Ik was ook op zoek naar meer info hierover, meer precies over het volgende:

Zou ik een paar lampen in Casambi setup hebben, zou ik deze in mijn hue app (of een 3rd party app, Casambi lampen samen met mijn hue lampen) het volgende kunnen doen:
  • kunnen bedien
  • via internet kunnen bedienen
  • via IFTT / homekit / ... kunnen bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMM
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb geen Hue, maar wel uitstekende ervaring met Casambi. Heb een groot deel van mijn verlichting aangesloten via Casambi en dat werkt dus echt perfect. Super stabiel, fijne app, praktisch in te stellen scenes, tijdschakelaar etc. En ook eventueel te benaderen via een ipad als bridge dan kan je van buiten je eigen netwerk ook alles bedienen. Dat heb ik nog nooit gedaan overigens.

Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/nl...9RxBL8A.2.10.ProductImage

Kost wat maar dan ben je ook echt van alle gedoe af en het werkt met alle stroompunten dus je zit niet vast aan een ecosysteem. Je hebt ook iets goedkopere aan/uit schakelaars als je geen dimfunctie zoekt. De units zijn klein en makkelijk weg te werken. Ik ben fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PadrePedro