Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik zie in het forum nog een topic over Casambi. In het HUE topic wel enkele vernoemingen naar de app.
Als ik de website lees is het een vrij groot en uitgebreid ecosysteem. Geen integratie met Apple Homekit, maar neemt zelf vrijwel de hele aansturing voor de rekening.

Er zijn ook mogelijkheden tot het aansluiten van 3e partij apparaten.

Dus kortom, twee vragen:
1) is integratie met Apple/Google een must voor toekomstige domotica (ik ben nu nog een leek, ik zou het echt niet weten)
2) zijn er ervaringen met Casambi?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkriegrob
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-04 12:39
Ik was ook op zoek naar meer info hierover, meer precies over het volgende:

Zou ik een paar lampen in Casambi setup hebben, zou ik deze in mijn hue app (of een 3rd party app, Casambi lampen samen met mijn hue lampen) het volgende kunnen doen:
  • kunnen bedien
  • via internet kunnen bedienen
  • via IFTT / homekit / ... kunnen bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMM
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb geen Hue, maar wel uitstekende ervaring met Casambi. Heb een groot deel van mijn verlichting aangesloten via Casambi en dat werkt dus echt perfect. Super stabiel, fijne app, praktisch in te stellen scenes, tijdschakelaar etc. En ook eventueel te benaderen via een ipad als bridge dan kan je van buiten je eigen netwerk ook alles bedienen. Dat heb ik nog nooit gedaan overigens.

Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/nl...9RxBL8A.2.10.ProductImage

Kost wat maar dan ben je ook echt van alle gedoe af en het werkt met alle stroompunten dus je zit niet vast aan een ecosysteem. Je hebt ook iets goedkopere aan/uit schakelaars als je geen dimfunctie zoekt. De units zijn klein en makkelijk weg te werken. Ik ben fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PadrePedro
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-06-2024
@MisterMM Ik heb 2 vraagjes:
1) Bij je in-wall dimmer: enig idee of een wissel- en kruisschakeling ondersteund is? Bij de ECO-DIM.10 Zigbee in-wall dimmer bvb. zijn er speciale aansluitschema's voor dergelijke schakelingen (waarbij je dan wel de schakelaars door pulsdrukkers moet vervangen natuurlijk), en dit zonder dat je draden moet bijtrekken of verwijderen. Je kan natuurlijk elke pulsdrukker parallel schakelen met 2 draden, maar vanuit een wissel- en kruisschakeling betekent dat wel een aanpassing (niet onmogelijk, maar helemaal geen aanpassing doen qua minder/meer draden voor muurpotjes is toch een voordeel).
2) Enig idee hoe stabiel een 30-tal spots met elk een eigen Casambi driver aan- en uitgaan en op- en neerdimmen. Ik bedoel mooi als 1 group, dus mooi synchroon/simultaan (zonder popcorning effect)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:46
Casambi is naar mijn professionale ervaring een pruts oplossing, verlichting zaken bieden het aan om dat de klant een apje op de telefoon wilt hebben. Integratie met andere systemen is bijna niet bestaand, daarnaast is dit bluetooth protocol heel zwak, als de driver te ver weggebouwd is of in een metalen voet van de lamp is ingebouwd moet je de telefoon ongeveer tegen de lamp aanhouden om een actie voor elkaar te krijgen.

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PadrePedro
@rvdgaag Acht je Zigbee in dat opzicht sterker/stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
PadrePedro schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:31:
@rvdgaag Acht je Zigbee in dat opzicht sterker/stabieler?
Ja absoluut

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:35
rvdgaag schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:47:
Casambi is naar mijn professionale ervaring een pruts oplossing, verlichting zaken bieden het aan om dat de klant een apje op de telefoon wilt hebben. Integratie met andere systemen is bijna niet bestaand, daarnaast is dit bluetooth protocol heel zwak, als de driver te ver weggebouwd is of in een metalen voet van de lamp is ingebouwd moet je de telefoon ongeveer tegen de lamp aanhouden om een actie voor elkaar te krijgen.
Dit is helaas ook mijn ervaring. Het is een gesloten systeem wat nergens mee samenwerkt.

Meestal wordt het aangeboden bij mensen die alleen maar Casambi in huis hebben en verder niks van een integratie in een ander systeem willen hebben.

Ook werkt het niet standaard via internet. Je kunt een losse gateway kopen daarvoor welke zo'n 500 a 600 euro kost. Overigens zijn alle accessoires erg prijzig, de standaard remote kost bijvoorbeeld 160-180 euro per stuk.

Het is leuk als het 't enige systeem in huis is. Maar als je bijvoorbeeld via Home Assistant dingen wilt bundelen dan kan dat daar niet mee.

Hier werken de led strips welke in het plafond zijn verwerkt ermee (we hebben ledstrips in de woonkamer, keuken en badkamer). Helaas is dat ook een van de weinige dingen die ik niet via Home Assistant kan aansturen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PadrePedro
Bedoel je dit op het vlak van draadloze kwaliteit (stabiliteit, robuustheid, betrouwbaarheid) of op het vlak van smart home integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
Beiden eigenlijk

Pagina: 1