Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nautica_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn S5 neo die weer lekker lang mee gaat

Wat is je budget?
Het liefst tussen 500-600 euro, tot 700 bespreekbaar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mooie foto's en video's te maken, soepel social media (snapchat/facebook/tiktok) en youtube kunnen gebruiken, 5G niet nodig, natuurlijk is letterlijk elke telefoon nu beter dan de s5 neo maar ik wil minimaal de komende 3 jaar weer vooruit zonder achter de feiten aan te lopen

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe altijd naar tevredenheid telefoons uit de samsung s-serie gehad (s3 mini en s5 neo, gekocht rond de 500 euro op het moment dat het model daarboven uitkwam), maar ander merk is bespreekbaar, heb over Huawei dingen gelezen over problemen China en VS etc. dus dat soort merken begin ik liever niet aan, waar ik zelf tussen twijfel:
- S20 5G (gevonden (met studentkorting) voor 695.- (4G 685.-))
- S10+ (gevonden voor 569.-)
- OnePlus 7T Pro (gevonden voor 629.-)
- OnePlus 8 (gevonden voor 649.-)
- Eventueel toch de Samsung A71 (gevonden voor 340.-)

Welke vragen heb je hier nog over?
- Welke van bovenstaande telefoons zouden jullie adviseren?
- Welke van bovenstaande telefoons heeft de beste camera (ik heb gelezen dat MP niet alles meer zegt)?
- Is de OnePlus 8 beter dan de OnePlus 7T Pro gezien het minimale prijsverschil?
- Is er nog een groot verschil in ondersteuningstermijn? (mn android updates)

Ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien je voorgaande toestellen, heb je al naar de S10 Lite gekeken? voor 492 Euro.
https://tweakers.net/smar...ite_p1087088/vergelijken/

De genoemde merken (Samsung en Oneplus) geven minimaal 3 jaar ondersteuning op hun toestellen vanaf dag lancering. Dus beste toestel zou zijn de S20 FE (Fan Edition) voor 649 die net uit is, aangezien Samsung recentelijk de ondersteuning naar de 4 jaar gebracht heeft voor de S lijn en sommige A modellen:
https://tweakers.net/smar...-4g_p1186066/vergelijken/

Verder, is de OP7Tpro beter dan de OP8... antwoord is niet eenvoudig, want houd je van afgeronde zijkanten, snellere processor, bepaalde camera aspecten? En kijk dan ook naar de Oneplus Nord, die blijkt populairder op XDA dan de OP7 of OP8 serie gezien er al custom roms voor zijn met Android 11, net als voor de OP6, 5 en 3.
https://tweakers.net/smar...ram_p1161498/vergelijken/
https://forum.xda-developers.com/oneplus-nord
Maar, over zijn algemeenheid heeft Oneplus wat meer kans of software hikjes dan Samsung. Vind je het niet erg dat af en toe er een maandje probemen zijn met bluetooth verbindingen, of spontane reboots, zit je bij Oneplus prima met goede value for money. Wil je beste stabiliteit (en goede VoWifi en VoLTE bij alle providers), ga voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:46
Ik zou als je dat soort bedragen hebt een pixel 5 aanschaffen, of een oneplus Nord inderdaad. Ligt er natuurlijk aan hoe groot je je telefoon wilt hebben. De S10lite is al verouderd bijna en heb ik van vernomen dat de batterij niet zo geweldig is. Veel meer dan een oneplus Nord heb je voor normaal gebruik niet nodig. Als grootte geen probleem is kun je ook de Samsung M51 of dergelijke bekijken mocht je top batterij willen hebben. Dat zijn allemaal soorten telefoon elke voor hun eigen doelgroep.
Dus misschien kijken welke secondary preferences je hebt naar updates en over algemeen redelijke specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
anoniem987654 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:26:
Ik zou als je dat soort bedragen hebt een pixel 5 aanschaffen, of een oneplus Nord inderdaad. Ligt er natuurlijk aan hoe groot je je telefoon wilt hebben. De S10lite is al verouderd bijna en heb ik van vernomen dat de batterij niet zo geweldig is. Veel meer dan een oneplus Nord heb je voor normaal gebruik niet nodig. Als grootte geen probleem is kun je ook de Samsung M51 of dergelijke bekijken mocht je top batterij willen hebben. Dat zijn allemaal soorten telefoon elke voor hun eigen doelgroep.
Dus misschien kijken welke secondary preferences je hebt naar updates en over algemeen redelijke specs.
De S10 Lite is een half jaar oud en de batterij is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:46
ChinaGeek schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

De S10 Lite is een half jaar oud en de batterij is meer dan prima.
Verwarde hem met de s10e..