Philips hue - connectieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvanz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-06-2022
Sinds een paar weken maak ik gebruik van het Philips Hue systeem, een aantal buitenlampen en een stel binnenlampen.
De Hue bridge is aangesloten op de wifi en dit werkt uitstekend om de lampen binnenshuis te bedienen.
Maar.. als ik de buitenhuisbediening wil instellen krijg ik de melding 'er zitten geen Hue bridges op je netwerk'.

Ik ben aangesloten op hetzelfde netwerk, ik heb dit geprobeerd op 1 telefoon en 2 laptops, zowel bedraad als draadloos maar het werkt niet.
Ik heb gebeld met philips hue helpdesk, mijn provider en de maker van de modem, zij weten allemaal niet hoe dit zit.
Zij praten over portforwarding, heb ik geprobeerd in te stellen maar geen resultaat (weet niet of ik dit goed heb gedaan)
In het netwerk zou alles kloppen volgens de provider, dus leek de bridge het probleem.
Bridge terug gebracht en een nieuwe gehaald maar wederom hetzelfde resultaat, binnenshuis perfect buitenshuis onbereikbaar.

Wie heeft tips of tricks?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
nevermind....

[ Voor 100% gewijzigd door Yowzawood op 08-10-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinvanz
Hoi Yowzawood,

Dankjewel voor je snelle reactie, ik heb mij zeker ingelezen en weet ook dat philips hue gebruikt maakt van zigbee en mesh networking.
De bridge werkt dan ook helemaal naar behoren en is gekoppeld in de app, de lampen kan ik aan en uit schakelen, kleuren instellen. Allemaal super.

Maarr..
Ik kan hem niet koppelen met mijn online hue account, dan is hij namelijk niet vindbaar op het netwerk.
Online aan je account koppelen is nodig om buitenshuisbesturing in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
De hue bridge is neem ik aan wel gewoon met een UTP kabel aan je netwerk of router aangesloten?

Beste optie is om, zeker als test, de bridge rechtstreeks in 1 van de poorten van je router aan te sluiten. Als dan alle 3 de lampjes branden is er een internet verbinding (en krijgt het ding ook een IP adres) en zou de bridge ook gewoon vindbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
De Hue bridge is aangesloten op de wifi
Dat lijkt me niet ^^.

Tevens is een portforward vziw ook niet nodig. Wat bij mij een/het probleem was; de meegeleverde utp kabel was gewoonweg brak. Lokaal werkte alles prima, maar verbinden met mijn HUE-account lukte niet. Andere kabel -> geen probleem.

Toendertijd het hele internet afgezocht naar mogelijke oplossingen, daar kwam ik o.a. het volgende tegen;
- nieuw account aanmaken en gebruiken
- duplex settings forceren
- static IP-adres toewijzen
- kabel wisselen
- firewall rules aanpassen om NTP verkeer toe te staan (nvt indien je geen aparte firewall gebruikt)
- even de bridge onder je arm meenemen naar een kennis en daar het proberen te koppelen -> daarna thuis weer terug plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinvanz
Hoi Yowzawood,

Hij is inderdaad gewoon bedraad aangesloten en alle drie de lampjes branden. Hij heeft een IPadres, die kan ik in de app zien staan.
Ik heb ingelogd in de router, en daar staat hij ook met een actieve verbinding. De helpdesk van de provider heeft dit ook gecheckt en bevestigd.

@eric.1
Hoi Eric,
Dit klinkt wel als hetzelfde probleem, lokaal werkt alles perfect maar verbinden met mijn account wil niet.
Ik heb zojuist mijn kabel gewisseld voor een andere en hiermee geen resultaat.
In je andere tips ga ik mij even verdiepen om te kijken of ik daar iets mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Het instellen van Buitenshuisbesturing doe je vanuit de app neem ik aan en op dat moment ben je ook verbonden met hetzelfde netwerk als de Hue?
Welke provider/modem heb je?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoliq
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-01-2021
Late reactie maar wellicht nog relevant, voor TS of andere lezers...

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Best wel wat kennis van netwerk e.d. maar kwam er niet uit.

Bij mij deed het probleem zich voor nadat ik een nieuwe bridge had geïnstalleerd.

Ik kocht een paar dagen voor black friday een Bridge bij MediaMarkt en Amazon had een black friday deal met 2 color lampen plus bridge voor 69,-. De bridge dus terug naar MediaMarkt en de nieuwe geïnstalleerd...

Anyway...

Ik heb de oude bridge verwijderd uit het online Hue account. En de nieuwe toegevoegd. Dit doe je hier: https://account.meethue.com/account

Daar zou je ook je bridge kunnen verwijderen en opnieuw toe kunnen voegen... Zou kunnen dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towerofpower
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01-2023
Hier ook dezelfde problemen van alles geprobeerd, volg het topic met belangstelling.
Technoliq in "Philips hue - connectieproblemen"
££

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suprrnova
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik had min of meer hetzelfde probleem als @Justinvanz : als ik de buitenhuisbediening wil instellen krijg ik de melding 'er zitten geen Hue bridges op je netwerk'.

Dit kreeg ik dan te zien in de Hue app of in de Safari browser als ik naar https://account.meethue.com/ ging, daar inlogde en probeerde de reeds gekoppelde Hue Bridge geschikt te maken voor Buitenshuis gebruikt.

Via m'n iPhone lukte het niet maar na wat Googelen probeerde ik het via de Edge browser van mijn laptop die bedraad is aangesloten op (dezelfde) router. Toen lukte het wel om de Bridge te koppelen aan mijn Hue account voor buitenshuisgebruik. Wellicht kan dit anderen ook helpen. Succes allen met de verbindingsproblemen :(

Ik hoefde in dit proces niet de Bridge te verwijderen uit mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbm_sterdam
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-11-2022
Suprrnova schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:16:
Ik had min of meer hetzelfde probleem als @Justinvanz : als ik de buitenhuisbediening wil instellen krijg ik de melding 'er zitten geen Hue bridges op je netwerk'.

Dit kreeg ik dan te zien in de Hue app of in de Safari browser als ik naar https://account.meethue.com/ ging, daar inlogde en probeerde de reeds gekoppelde Hue Bridge geschikt te maken voor Buitenshuis gebruikt.

Via m'n iPhone lukte het niet maar na wat Googelen probeerde ik het via de Edge browser van mijn laptop die bedraad is aangesloten op (dezelfde) router. Toen lukte het wel om de Bridge te koppelen aan mijn Hue account voor buitenshuisgebruik. Wellicht kan dit anderen ook helpen. Succes allen met de verbindingsproblemen :(
Dit was dé oplossing! Dank je wel _/-\o_
Pagina: 1