hoe kom ik op .mp3 domeinen

Pagina: 1
Acties:

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 15:04
ik heb ooit ergens gelezen dat er ook dns servers zijn die niet erkende domeinen ook zien zoals .mp3

Weet iemand daar toevallig ip nummers van :)

www.heinemanss.nl

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:54 schreef sheinemans het volgende:
ik heb ooit ergens gelezen dat er ook dns servers zijn die niet erkende domeinen ook zien zoals .mp3

die bestaan niet :-) Je kunt ze wel registeren...net als 500 andere namen..maar ze doen het alleen op j eigen subnet (???) 'k heb bv een .dvd die kan ikthuis gewoon zien..hier op me werk niet :( (heb er overigens geen geld voor betaald *hehe*)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Je bedoeld sites buiten de standaard ICANN?
Kan ik je vanavond wel ff geven :) Ik heb der hier geen. Let wel: werkt niet met Proxy.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:03 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Je bedoeld sites buiten de standaard ICANN?
Kan ik je vanavond wel ff geven :) Ik heb der hier geen. Let wel: werkt niet met Proxy.
HMm...die bestaan wel dus...hmm.give me those DNS numbers :-)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• sheinemans
  • Laatst online: 09-07 15:04
alvast bedankt.

Zit overdag hellaas achten een proxy dus thuis gaat het hopelijk wel :9~

www.heinemanss.nl

Verwijderd

Stond een artikel over met een stappenaanpak in een van de magazines. Computeridee meen ik (was rond de tijd van dat kabelding progje waar Computeridee problemen mee hebben gekregen) :)

Mocht niemand me te vlug af zijn zal ik kijken of ik dat artikel kan vinden en ff kan scannen ofzo :D

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Klopt het dat die domeinen onderdeel uitmaken van het zogeheten schaduwinternet :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:10 schreef Christus het volgende:

[..]

Klopt het dat die domeinen onderdeel uitmaken van het zogeheten schaduwinternet :?
Ja. Ik ken der nog wel een paar:
.ocean
.info (wordt nog leuk deze ...)
.country

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Het "schaduw-internet": http://www.youcann.org/index.html

DNSsen kan je daar ook vinden...

Ik heb een reg.file met daarin de nameservers. Copy/paste in een txt-file, noem het setdns.reg, dubbelklik, en reboot, en je hebt het hele net voor je opengesteld!
code:
1
2
3
4
5
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP]
"EnableDNS"="1"
"NameServer"="195.117.6.10,205.189.73.102,199.166.24.1"

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Dat is hem!
Ik wist dat ik in een deuk heb gelegen toen ik die site eens bezocht heb :D

Maar ja... url vergeten :)

Verwijderd

mischien een stomme vraag hoor maar euh hoe kanik zoeken met deze aangepaste dns en gewoon met een standaard zoekmachine?, of zijn daar ook weer 'spannende' tooltjes voor

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:59 schreef White_Wings het volgende:
mischien een stomme vraag hoor maar euh hoe kanik zoeken met deze aangepaste dns en gewoon met een standaard zoekmachine?, of zijn daar ook weer 'spannende' tooltjes voor
Nee hoor, geen stomme vraag ;)

Met die DNS kan jij niet zoeken, dat is ook niet voor jou bedoeld, maar voor internet...
DNS staat voor Domain NameServer, en is eigenlijk niet veel anders dan een database met alle namen van websites (URL's) tegen zijn IP-nummer tegenhanger...

Op het moment dat jij een naam intiept (www.microsoft.com bijv.), dan stuurt de browser die naam door naar de door jouw opgegeven DNS, die het bijbehorende IP-nummer (207.46.197.101 in dit geval) opzoekt en teruggeeft.
Zo kan de browser met dat nummer weer de website bereiken...

In die DNS staan dan bijvoorbeeld namen als microsoft.com, www.tweakers.net etc...
Maar de naam kan eigenlijk alles zijn, zolang die maar voorkomt in de DNS en gekoppelt is aan een IP-nummer...
Zoals www.connections.god of huppeldepup.ocean, staan niet in de door de ICANN geregelde DNS'sen...
Maar als jij zelf een DNS opzet dan kan jij zelf namen toekennen aan IP's, zo kan je je eigen PC elke willekeurige naam geven (URL) en die in je eigen DNS zetten...
Voorwaarde is dan wel dat iedere computer daarvan op de hoogte is, anders krijg je gewoon een "404 - Not Found"...
Je kan dan de DNS van Youcann.org gebruiken, deze bevat ook alle reguliere verwijzingen...

Zie voor meer info deze link...

-----

Dit doe ik uit mijn hoofd, als het niet klopt, zeik me dan niet af, maar vertel hoe het dan wel zit...;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Terug van vakantie
dus wat late reply
maar bedankt voor de reply, maar het is niet helemaal wat ik bedoelde3, ik weet ongeveer hoe het werkt met die dns'en.

Wat ik me afvraag, normaal zoek je bijv met google of wat anders, deze zoekmachine zoekt op door hun geïndexeerde websites, en die krijg je als resultaat.

Bestaat er ook een zoekmachine waarin de sites die onder deze alternatieve dns instellingen vallen geïndexeerd zijn??

zodat je dus als zoekresultaat ook deze extensies vindt :?
Pagina: 1