Wellicht een gekke vraag, op het domme af, maar ik heb hier geen verstand van. Onlangs zijn wij verhuisd en hier werkt het verwarmen van een ruimte anders dan alle andere woningen die ik heb gehad. De huiskamer heeft natuurlijk een thermostaat en werkt als referentieruimte. Dat betekent dus dat als ik de radiator op bijvoorbeeld de slaapkamer wil gebruiken ik de thermostaat beneden hoger moet zetten, met als gevolg dat het de huiskamer ook behoorlijk opwarmt.
In mijn vorige woning had ik alle radiatoren, behalve natuurlijk de woonkamer, voorzien van Tado thermostaten en ik kon tot op de graad de temperatuur inregelen met deze thermostaten. In mijn huidige woning zitten aan/uit kranen, dus niet thermostaatkranen. Op zich geen probleem om dat te vervangen naar thermostaatkranen en kan ik dus weer de Tado thermostaten gebruiken. Maar gaat dit wel werken aangezien de ketel pas gaat reageren als de huiskamerthermostaat aangaat? Overigens is de huiskamerthermostaat ook een slimme Tado thermostaat.
Kan hier iemand een zinnig antwoord op geven
In mijn vorige woning had ik alle radiatoren, behalve natuurlijk de woonkamer, voorzien van Tado thermostaten en ik kon tot op de graad de temperatuur inregelen met deze thermostaten. In mijn huidige woning zitten aan/uit kranen, dus niet thermostaatkranen. Op zich geen probleem om dat te vervangen naar thermostaatkranen en kan ik dus weer de Tado thermostaten gebruiken. Maar gaat dit wel werken aangezien de ketel pas gaat reageren als de huiskamerthermostaat aangaat? Overigens is de huiskamerthermostaat ook een slimme Tado thermostaat.
Kan hier iemand een zinnig antwoord op geven