Ring Video Doorbell 3 + Beltransformator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Gisteren na lang vergelijken de Ring Video Doorbell 3 gehaald. Het idee was om deze eerst draadloos op te hangen en vervolgens eens te kijken naar het bedraad aansluiten van de deurbel. Echter, ik kom er niet uit hoe en wat ik nu precies moet kopen om dat ding bedraad aan te sluiten.

Op dit moment hangt er een 8V beltrafo in de meterkast. Ik lees op internet verscheidene verhalen van mensen die de Ring zomaar aan de beltrafo hangen, echter lees ik hier dat je het beste een 24V beltrafo op kunt hangen en dat als je de deurbel direct aan je beltrafo zou hangen er ook nog een weerstand tussen zou moeten.

Ik heb al flink zitten zoeken op zowel Tweakers (de draadjes die ik kan vinden reppen niet over welke beltrafo nu het beste is) als andere fora, maar ik kom er maar niet uit wat ik nu precies nodig heb qua beltrafo en weerstand. Ik dacht dat een 24V beltrafo niet zo moeilijk te vinden zou zijn, echter bij degene die ik gevonden heb staat specifiek dat die niet geschikt is voor een Ring maar wel voor een Nest Hello? Ik heb dus ook geen flauw benul waarom die beltrafo niet geschikt zou kunnen zijn en wil niet het risico lopen dat ik de verkeerde koop met alle gevolgen van dien :+.

Is er iemand die de Ring 3 ook bedraad heeft aangesloten en mij verder kan helpen?

per aspera ad astra

Beste antwoord (via LAD93 op 08-09-2021 09:41)

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24
Volgens de Ring website kan de Ring-3 aangesloten worden op een beltransformator met een spanning van 8V tot 24V:
Kan worden aangesloten op een deurbelsysteem met 8-24 volt VAC-transformator voor continue stroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
En net op het moment dat ik dit post en nog eens rondzoek op bovenstaande site, kom ik een aantal beltrafo's tegen die gebruikt kunnen worden met de Ring, waaronder deze. Moet ik hier dan nog een weerstand tussen zetten of is dat niet nodig?

Ook zie ik deze voorbijkomen, maar ik heb geen idee of deze ook geschikt zou kunnen zijn. Het voordeel van deze is dat hij makkelijk in mijn DIN-rail zou passen, waar de voorgaande waarschijnlijk te breed is. Ook scheelt het aanzienlijk in de kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door LAD93 op 08-10-2020 09:38 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 22:00
Goedemorgen. Ik heb mijn Ring Video Doorbell 3 gewoon aangesloten op mijn 8 volt beltransformator. Hier lijkt hij gewoon te werken...?

Hier adverteren ze trouwens met een beltrasformator voor de Ring.

https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

[ Voor 43% gewijzigd door Sunri5e op 15-11-2020 07:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:24
Volgens de Ring website kan de Ring-3 aangesloten worden op een beltransformator met een spanning van 8V tot 24V:
Kan worden aangesloten op een deurbelsysteem met 8-24 volt VAC-transformator voor continue stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
TweakPino schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:55:

[...]
Dat verklaart waarom het bij mij dus gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33
ik heb hem ook op een 8v trafo zitten, maar de accu loopt sinds een paar weken wel langzaam leeg.
Hij doet het dus wel maar kan de accu niet meer op "peil "houden, hij laadt hem ook niet op.

Vermoedt zelf dat met de koudere dagen te malen heeft, Accu niveau zakt nu met ca 1% per 2 dagen.

Heb met Ring contact gehad en melde mij dat 8v te laag is om hem op te laden, geadviseerd werd een trafo te plaatsen met meer volt.

Ook het plaatsen van de weerstand van 25 ohm en 50 W werd aangeraden, dat begrijp ik niet helemaal want die 8v trafo heeft de hele zomer de accu op ca 90% gehouden en dat ging prima.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
rambocus schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:33:
ik heb hem ook op een 8v trafo zitten, maar de accu loopt sinds een paar weken wel langzaam leeg.
Hij doet het dus wel maar kan de accu niet meer op "peil "houden, hij laadt hem ook niet op.

Vermoedt zelf dat met de koudere dagen te malen heeft, Accu niveau zakt nu met ca 1% per 2 dagen.

Heb met Ring contact gehad en melde mij dat 8v te laag is om hem op te laden, geadviseerd werd een trafo te plaatsen met meer volt.

Ook het plaatsen van de weerstand van 25 ohm en 50 W werd aangeraden, dat begrijp ik niet helemaal want die 8v trafo heeft de hele zomer de accu op ca 90% gehouden en dat ging prima.
Wel vreemd dan dat ze aangeven in hun specs dat je hem op een 8v trafo kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:33
Sunri5e schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:45:
[...]

Wel vreemd dan dat ze aangeven in hun specs dat je hem op een 8v trafo kunt zetten.
mee eens dat heb ik ook verteld ,werd niet echt antwoord opgegeven alleen dat die 8v niet voldoende is om de accu op te laden.
Maar hij loopt nu zo langzaam leeg dat ik de accu wel eruit haal als het nodig is en hem dan een nachtje oplaad.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Op circuitsonline loopt ook een topic over zo'n ding.
Was ook iets met niet goed werken danwel opladen, wordt wel een oplossing gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einknall
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10-2024
Wellicht niet geheel in lijn met de originele vraag. Ik zou graag weten of de normale deurbel gong werkt als ik de ring bedraad aansluit? Met andere woorden, gaat de originele gong af als er iemand op de ring duwt? Ik ga de originele bedrading gebruiken en de trafo in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Het is een oude bump, maar ik kwam erachter dat ik nooit een passend antwoord gegeven/gekregen heb. Zojuist heb ik een stekkeradapter besteld voor de Ring Video Doorbell 3, zodat ik hem alsnog bedraad aan kan sluiten. Gezien deze vanuit Ring verkocht wordt, ga ik ervanuit dat alles goed werkt :9

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanee
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-07-2022
Sinds kort heb ik mijn Ring Doorbell Video 3 ook op een trafo van 8 volt aangesloten. Het blijkt dat de batterij volledig wordt opgeladen, zodra hij op 90% komt. Deze systematiek wordt blijkbaar ook toegepast bij een zonnecel oplader. Status van de batterij blijft in dat geval dus tussen 90 en 100 procent. Hopelijk houdt hij dat ook vol tijdens de vorstperiode ;)
Pagina: 1