Ik probeer al twee dagen lang een formule te verzinnen om op te tellen met twee criteria. Ik zal eerst de formule geven van de criteria die werkt, zodat je weet wat er gebeurd.
=SOMMEN.ALS(Registratielijst!I2:I2001;Registratielijst!D2:D2001;"Catering (MSS)")
In de I kolom staat een 1 in om optellen mogelijk te maken.
In de D kolom staat namen van afdelingen
Deze formule werk perfect ik verwacht antwoord 3 en Excel geeft 3 weer. Ik ga er vanuit dat dit correct is aangezien als ik "Catering (MSS)" veranderd naar een andere afdeling het ook correct werkt.
Maar nu wil ik een extra criteria er aanhangen en hier krijg ik problemen.
In kolom Registratielijst!F2:F2001 staan datums ik heb celeigenschappen op datum gezet in deze formaat "08-10-2020"
Op A1 staat de formule "vandaag()" om de huidige datum te verkrijgen.
Wat ik wil is als volgt alle datums die kleiner zijn als huidige datum niet meegeteld wordt, ik heb dit geprobeerd als volgt.
=SOMMEN.ALS(Registratielijst!I2:I2001;Registratielijst!D2:D2001;"Catering (MSS)";Registratielijst!F2:F2001;"<A1")
De uitkomst dient 2 te zijn maar ik krijg 0 te zien. Ik heb al verschillende formules geprobeerd maar het wil niet werken en ik kwam er achter dat ik al een paar keer de zelfde formule heb gebruikt.
=SOMMEN.ALS(Registratielijst!I2:I2001;Registratielijst!D2:D2001;"Catering (MSS)")
In de I kolom staat een 1 in om optellen mogelijk te maken.
In de D kolom staat namen van afdelingen
Deze formule werk perfect ik verwacht antwoord 3 en Excel geeft 3 weer. Ik ga er vanuit dat dit correct is aangezien als ik "Catering (MSS)" veranderd naar een andere afdeling het ook correct werkt.
Maar nu wil ik een extra criteria er aanhangen en hier krijg ik problemen.
In kolom Registratielijst!F2:F2001 staan datums ik heb celeigenschappen op datum gezet in deze formaat "08-10-2020"
Op A1 staat de formule "vandaag()" om de huidige datum te verkrijgen.
Wat ik wil is als volgt alle datums die kleiner zijn als huidige datum niet meegeteld wordt, ik heb dit geprobeerd als volgt.
=SOMMEN.ALS(Registratielijst!I2:I2001;Registratielijst!D2:D2001;"Catering (MSS)";Registratielijst!F2:F2001;"<A1")
De uitkomst dient 2 te zijn maar ik krijg 0 te zien. Ik heb al verschillende formules geprobeerd maar het wil niet werken en ik kwam er achter dat ik al een paar keer de zelfde formule heb gebruikt.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.