HP Elitedesk 800 G2 SFF windows activatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rietveldusa
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-09 23:10
Mijn vraag
...Op het werk HP elitedesk gekregen waar windows 10 pro (naar ik vermoed) op stond maar ik had (uiteraard) het wachtwoord niet van de vorige gebruiker. Ik moest deze herinstalleren. normaal doe je dit via recovery tool van HP in de bios, maar deze werkte niet, als ik deze selecteer start ie gewoon door naar windows waar ik terug op het inlog scherm kom. Dus heb ik windows 10 pro opnieuw geinstalleerd via windows media creation tool. En daarna HP cloud recovery tool gedownload, dit lukt perfect, vind het systeem zogezegd in de cloud enzovoort. Nu start ik de pc op via deze tool, hij installeert alles en vraagt ook geen windows key. Maar toch zegt hij in het activatiescherm: we kunnen windows niet op dit apparaat activeren, omdat u geen geldige digitale licentie of productcode hebt. Als u denkt dat u een geldige licentie of code hebt, kiest u hieronder problemen oplossen. foutcode: 0x803F7001

Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows 10 pro
-I5-6600u
-4gb DDR4
-128gb SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via produkey mijn windows key gevonden: maar als ik deze intyp krijg ik dezelfde foutcode, dit zou volgens produkey idd een windows 10 pro product key zijn.

ik heb slui 4 al ingevoerd in opdrachtprompt en gebeld maar het geautomatiseerde systeem kan dit ook niet activeren. dan contact gehad met helpcenter van microsoft zelf die me ook via slui 4 wilde helpen maar deze zei dat hij deze ook niet kon activeren.

Ik dacht dat de windows key ergens in de bios zat? en na het herinstalleren met de cloud recovery hij deze key gewoon zou ophalen en dat ik dan kon werken met de pc. maar blijkbaar niet.

Ik ben echt teneinde raad, en wil echt geen nieuwe product key kopen van microsoft,omdat die te duur zijn, en ook omdat ik bang ben aangezien dit een elitedesk workstation is dat die dat niet zal aanvaarden.

Mvg

Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:51
Heel simpel, op die HP zit/zat een corporate W10 licentie die door de werkgever hoogst waarschijnlijk ge-deactiveerd is. Óf je vraagt een key op van het betreffende bedrijf (wat ze waarschijnlijk niet gaan geven). Of je schaft gewoon een W10 pro key aan voor een habbekrats. *klikerdeklik*

Ik heb ondertussen al zo'n 30 keys gekocht bij deze toko, nee ik heb geen aandelen, maar wel goede ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan ook nog enterprise geweest zijn en/of een licentie via kms

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rietveldusa
Hoi,

net geprobeerd zo'n key te kopen, is gelukt, kreeg mailtje binnen, maar de code werkt niet :s

De productcode die u hebt ingevoerd, werkt niet. Controleer de productcode en probeer het opnieuw, of voer een andere code in. (0x80041014)

en ivm enterprise, kan produkey een enterprise als pro zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik goed dat je een oude PC van je werkgever hebt gekregen voor privé gebruik?
In dat geval moet je in de UEFI/BIOS eerst de oude licentie zien uit te schakelen
Op mijn Lenovo laptop zat dat onder de boot-options verstopt; hoe HP het noemt weet ik niet
Plaats even een foto van de boot options, misschien kunnen we een educated guess maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Heb je ook geprobeerd W10ent erop te zetten? Zo ja, werd deze geactiveerd, kan je altijd daarna nog besluiten
w10 enterprise om te zetten naar w10 pro https://answers.microsoft...26-4be3-9809-0e47206b7f7d

Zo nee, probeer het eens om te zien of je dan verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rietveldusa
Hoi,

nee de pc zal terug gebruikt worden op het werk. Ik heb recent 9 panasonic toughbooks gewoon kunnen factory resetten , jammer genoeg lukt dit met de HP's niet, normaal heb je hp recovery maar deze is niet meer bereikbaar, volgens mij zijn deze pc's al eens volledig geformateerd. Via Hp cloud recovery zet hij er een windows 10 anniversary pro edition op, maar ook hier zegt ie dat de code die hij automatisch instelt via die cloud tool niet werkt.

Ik ben nu een week thuis, maar mss passeer ik nog wel eens op mn werk om foto's te maken van het bios scherm.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
Rietveldusa schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 01:27:
net geprobeerd zo'n key te kopen, is gelukt, kreeg mailtje binnen, maar de code werkt niet
Heb je dit ook geprobeerd met een schone Windows 10 Pro installatie, dus zonder HP cloud recovery of andere geautomatiseerde installaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rietveldusa
Donderdag ben ik terug op mn werk. ik probeer het dan nogmaals. betreft HP elitedesk met I5-6600 met 8gb ddr4 en SSD, zou een grote update zijn voor onze verouderde pc's. M'n baas zal tegen dan zowiezo al contact opgenomen hebben met de IT'er van de andere afdeling, maar ofdat hij wachtwoorden gaat vrijgeven.... da's een andere vraag.
Pagina: 1