Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 10:24
15+ jaar al niet meer een PC gebouwd, echter gisteren het onderstaande besteld en vandaag na mijn werk beginnen te bouwen, om er na een aantal frustrerende uren achter te komen dat de onboard HDMI poort niet werkt zonder graphics support van de CPU. En mijn CPU blijkt dat niet te hebben.

Waarom heb ik geen GPU besteld? Omdat ik de computer puur als Proxmox VE hypervisior wou gebruiken voor mijn Kubernetes en web app security geknutsel. En een lokale PC omdat ik 100% thuis werkt en een paar vervelende internet onderbrekingen heb mogen ervaren in de laatste weken. Ik probeer ook zo min mogelijk te gamen.

Nu heb ik bedacht om dan toch maar een GPU te kopen (ik zal wel moeten). En er dan maar een dual-boot doos van te maken zodat ik of mijn kids er soms ook op kunnen gamen.

Wat ik nu heb:
  • Gigabyte Aorus X570 ELITE
  • AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
  • Be Quiet! Dark Rock 4
  • Be Quiet! Pure Base 500 Zwart
  • Be Quiet! Straight Power 11
  • Corsair DDR4 Vengeance 2x32B
  • DATA XPG SX8200 Pro NVME 1TB M.2 SSD
Budget:
300euro'ish?

Wat is een aan te raden GPU voor mijn setup? Alvast bedankt voor het lezen en wellicht reageren.

Beste antwoord (via Sebast1aan op 07-10-2020 23:36)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt ook gewoon in de V&A voor 30€ een 2e hands op de kop tikken, scheelt heel veel in kosten en je kunt dan prima HDMI output hebben.
Ik draai thuis overigens ook Proxmox maar draai die compleet headless, natuurlijk wel na éénmalig bios doorlopen en installatie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sapphire Pulse RX 5600 XT.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt ook gewoon in de V&A voor 30€ een 2e hands op de kop tikken, scheelt heel veel in kosten en je kunt dan prima HDMI output hebben.
Ik draai thuis overigens ook Proxmox maar draai die compleet headless, natuurlijk wel na éénmalig bios doorlopen en installatie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:43

db87

Mach 2 GT modded

2e hands AMD RX580 8GB voor 110 euro en de kids kunnen de komende jaren er prima op gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door db87 op 07-10-2020 23:25 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
Ik zie ook niet echt in waarom je 300 euro uit zou moeten geven... Tenzij je er stiekem toch gewoon graag een game-bak van wilt maken. Ook nieuw kun je voor 3-4 tientjes al een GT710 kopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebast1aan
...Tenzij je er stiekem toch gewoon graag een game-bak van wilt maken. Ook nieuw kun je voor 3-4 tientjes al een GT710 kopen of zo....
hi hi hi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebast1aan
Beste antwoord is van True, maar ik heb toch de Sapphire besteld die Uszka aanraadde. Het is een zakelijke kost voor mij, en zoals mcDavid al vermoede, ik wil toch stiekum eens zien wat mijn nieuw PC kan op game gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 17:11
Sebast1aan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:38:
Beste antwoord is van True, maar ik heb toch de Sapphire besteld die Uszka aanraadde. Het is een zakelijke kost van mij, en zoals mcDavid al vermoede, ik wil toch stiekum eens zien wat mijn nieuw PC kan op game gebied.
Eerlijk duurt het langst. :+

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Pagina: 1