Blijvende vette ramen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:12
Goedemiddag,

Ik heb een probleempje waar iedereen wel eens last van kan hebben, namelijk vette ruiten.

Met het activeren van de ruitenwissers verschint er een witte waas die ook weer weggaat.
Nu is dit voor mij hinderlijk dus ik wil het graag weghebben.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

-Ruitenwissers vervangen.
-Ruiten en ruitenwissers schoongemaakt met een special ruitenschoonmaak middel van Sonax.

Echter blijf ik het probleem houden, iemand nog een goede tip of oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook al andere vloeistof geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:52
IPA houdend middel al geprobeerd?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon water in je sproeiers doen en je ruiten met dreft schoonmaken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Ernemmer schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:43:
Gewoon water in je sproeiers doen en je ruiten met dreft schoonmaken.
En dan in de winter met bevroren ruitenwisser vloeistof zitten? Dit is wel een heel foute advies, zeg 8)7

@CryRaven Staat je auto toevallig onder een boom geparkeerd? Dat zorgt namelijk voor plakkerige, vette ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik gebruik eigenlijk altijd de ruitensproeispullen van de Action en heb deze problemen niet.

Wat je wel kan doen, haal eens een fles Dasty van de Wibra. Dat ontvet enorm goed. Goed inwrijven maar nog belangrijker spoel het er daarna goed af want het is wat zurig.

Dat spul is overigens ook fenomenaal voor het schoonmaken van je velgen. Inspray en met een kwast/bokkepootje even schoonmaken. Daarna heel goed afspoelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 07-10-2020 18:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Spiritus en water, veel meer is de meeste goedkope ruitenwisservloeistof ook niet (op soms glycol na dan)

Ontvet, reinigt en ontdooit mooi en bevriest niet

2 delen water op 1 deel spiritus en je kunt er eventueel een kneepje dreft bij doen.

[ Voor 21% gewijzigd door ImNotnoa op 08-10-2020 09:46 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:43
ImNotnoa schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:01:
Spiritus en water, veel meer is de meeste goedkope ruitenwisservloeistof ook niet (op soms glycol na dan)

Ontvet,reinigt en ontdooit mooi en bevriest niet

2 delen water op 1 deel spiritus en je kunt er eventueel een kneepje dreft bij doen.
Mooie tip.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45
Ja, doe dat maar niet.

@CryRaven Wat voor ruitenwisservloeistof gebruik je nu?
Ga je misschien door de autowasstraat?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De wasstraat (met wax) zorgt hier meestal voor. Bij sommige wasstraten krijg je een doekje om het weer van de voorruit af te vegen na het wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 17:29
Zoals hierboven: waarschijnlijk heb je je auto met wax gewassen. Dit geeft dergelijke strepen. Zou vanzelf weg moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-06 12:13

Emiel1984

Made in NL

Ik geloof niet dat @CryRaven dit bedoelt maar als je ramen zo erg beslaan dat je er lastig meer doorheen kan kijken werkt de airco aanzetten erg goed omdat deze vocht uit de lucht haalt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Raymond P schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Ja, doe dat maar niet.

@CryRaven Wat voor ruitenwisservloeistof gebruik je nu?
Ga je misschien door de autowasstraat?
Waarom niet? Het ontvet heel goed en als je het daarna goed afspoelt is er niets aan de hand.

Ze hebben ook een variant speciaal voor ramen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 07-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Tartarus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

En dan in de winter met bevroren ruitenwisser vloeistof zitten? Dit is wel een heel foute advies, zeg 8)7

@CryRaven Staat je auto toevallig onder een boom geparkeerd? Dat zorgt namelijk voor plakkerige, vette ramen.
Nee ik ga er vanuit dat de mensen op tweakers niet zo dom zijn, ik zal het voor jou nog wat verduidelijken.

Maak je ruitensproeier leeg
Doe er water in
Gebruik dat water om alle leidingen schoon te maken.
Gebruik dreft om je ruit te poetsen.
Koop goede antivries ruitensproeiervloeistof voor in de winter. In de zomer kan je normale gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Even je ruit met wasbenzine reinigen incl de ruitenwisserbladen, daarna met gewone ruiten reiniger even na poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Als ik me niet vergis kun je er spiritus doorheen doen. Dan bevriest de vloeistof niet, mits het niet te hard vriest. Dat hadden m'n ouders vroeger volgens mij altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Om te reinigen, kleien en daarna ontvetten met alcohol.

Daarna kun je de ruit evt. behandelen met bv. clearvue van turtle. Hoef je de ruitenwissers de komende weken helemaal niet meer te gebruiken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Je kunt er in winterperiode een toevoeging bij doen als spiritus.of Kroonoil Screenwash Concentraat in deze periode.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:12
Dank voor jullie reacties.

Nu gebruik ik sonax ruitenvloeistof voor de zomer, hiervoor heb ik ruitenspul van de Lidl gehad.

Ik moet zeggen dat dit volgens mij wel begonnen is na het autowassen in de wasstraat, hoogstwaarschijnlijk zit er dus was op.

Ik ga even met jullie tips aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Fairy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Waarom niet? Het ontvet heel goed en als je het daarna goed afspoelt is er niets aan de hand.

Ze hebben ook een variant speciaal voor ramen.
Omdat bijvoorbeeld Dasty een ph van 11 heeft.
Prima voor glas. Niet goed voor (ruiten)rubbers, autolak en licht metalen velgen.

Je kan je beter afvragen waarom je Dasty nodig hebt, al is dat na enkele keren gebruik wel makkelijk te verklaren.

TS kan imho beter uitzoeken waar het vet vandaan komt/kwam en de oorzaak zo mogelijk oplossen.
Daarna schoonmaken met een toepasselijk middel. Een glasdoek, klei of een melamine spons zal waarschijnlijk ruim voldoende zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Kleine tip: Als de auto goed in de wax zit, hoef je in de basis je ruitenwissers niet te gebruiken, omdat het water er gewoon af zou moeten lopen. In het verleden ook wel eens erom gedaan, voorruit meedoen (heb je ook speciale middeltjes voor), onderweg vliegen alle druppels er meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 18-06 14:07
Pizza_Boom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:06:
Kleine tip: Als de auto goed in de wax zit, hoef je in de basis je ruitenwissers niet te gebruiken, omdat het water er gewoon af zou moeten lopen. In het verleden ook wel eens erom gedaan, voorruit meedoen (heb je ook speciale middeltjes voor), onderweg vliegen alle druppels er meteen af.
Mijn ervaring daarmee is toch wat minder. Ik heb een paar keer rain-x op mijn voorruit gedaan. Met een hoge snelheid is het ideaal inderdaad, alle druppels vliegen eraf. Bij lage snelheden is dit toch minder, waardoor ik de ruitenwissers moet gaan gebruiken. Vervolgens klapperen de ruitenwissers behoorlijk. Zonder rain-x heb ik daar geen last van.

Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft hou ik me aanbevolen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Hompu Rain-x is ideaal mits goed aangebracht en je vooral rijksweg (>80km/h) rijdt.

Bij lagere snelheid minder ideaal, maar met een gepolariseerde (zonne)bril heb ik alsnog geen/amper ruitenwissers nodig.
Hoe erg de ruitenwissers klapperen is ook afhankelijk van hoe goed/egaal de laag is aangebracht.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Goed aanbrengen van clearvue, rainx etc. is key. De ruit moet gewoon goed schoon zijn. Ik gebruik al jaren clearvue omdat het makkelijker aan te brengen is en bij mij, langer mee gaat dan rainx en andere producten.
Vanaf 60km/uur begint de beading en houdt bij mij nu al zo'n 8 weken vol.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:37
CryRaven schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:03:
Ik moet zeggen dat dit volgens mij wel begonnen is na het autowassen in de wasstraat, hoogstwaarschijnlijk zit er dus was op.
Komt daardoor inderdaad.
Ik was mijn auto altijd zelf en dan heb ik nergens last van. Maar hij moest deze week naar de dealer voor een beurt en die gooien hem ook door de wasstraat, nu heb ik ook zoiets als wat jij omschrijft. Hoop dat het er vanzelf wat af gaat als ik was met afwasmiddel en schoonmaakazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hompu schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Mijn ervaring daarmee is toch wat minder. Ik heb een paar keer rain-x op mijn voorruit gedaan. Met een hoge snelheid is het ideaal inderdaad, alle druppels vliegen eraf. Bij lage snelheden is dit toch minder, waardoor ik de ruitenwissers moet gaan gebruiken. Vervolgens klapperen de ruitenwissers behoorlijk. Zonder rain-x heb ik daar geen last van.

Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft hou ik me aanbevolen O-)
Niet de ruitenwisserbladen insmeren, en niet het gedeelte van de ruit waar de wissers 'rusten'.
onder de 50km/u merk je weinig van RainX, maar op hogere snelheid werkt het wel goed. Ik gebruik zelf niet vaak de ruitenwisser in hoge stand, vaak lange tijd interval tot het zicht te slecht wordt. ligt ook veel aan soort wegdek. Hier in Duitsland wordt er veel aan de weg gewerkt, en is er nog maar weinig nieuw dek(zgn zoab) wat opspatten vermindert.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1