Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriciaVN16
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Tamron 90 mm 2.8 macro lens.
Soms lijkt het of de lens niet naar behoren werkt, ik kan dan heel slecht focussen en wanneer
ik de ontspanknop indruk doet hij soms helemaal niets en kan niet focussen, het lijkt ook steeds
voor te komen bij regenachtig weer, er zijn ook dagen dat ik nergens last van heb. Heeft iemand ook wel eens deze ervaring gehad? Of een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al op google gezocht maar kan er niks over vinden.

Ik hoor het graag,

Groet Patricia

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 15:28
Bij minder licht hebben sommige camera's en/of lenzen moeite met focussen.

Welke camera gebruik je erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriciaVN16
Ik gebruik de Nikon D7200 ik was vandaag in het bos, lichtomstandigheden inderdaad niet al te best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 15:28
Zelf ben ik niet zo'n gear head als andere hier. Hopelijk komen ze voorbij om je van een antwoord te voorzien. Als dat niet snel gebeurt dan tag ik ze wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bij slecht licht gewoon zorgen dat je het middelste punt gebruikt en AF-S ingesteld hebt als focus modus en niet AF-C.

Als hij dan nog niet focust dan is het gewoon te donker of zit je te dichtbij. Sowieso is autofocus tijdens macro niet altijd super. Bij macro heb je vaak al veel licht nodig om de sluitertijd snel te houden, iedere minieme beweging ga je anders zien.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriciaVN16
Bedankt voor het antwoord! Ik ga inderdaad eens uittesten wanneer het nou wel of niet goed werkt en ik zal eens kijken naar AF-S
Pagina: 1