Opdracht data analyse voor klimaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben bezig met een introductie tot Python/programmeren. Ik heb een .csv bestand van datum en temperatuur vanaf 1901 op De Bilt en moet hieruit onder andere de langste vorst periode vinden. Nou krijg ik als antwoord de dag na de langste vorstperiode terwijl ik als antwoord moet hebben de laatste datum van de langste vorstperiode.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Jupyter Notebook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens mij ligt het probleem eraan dat ik de date print van de dag na de vorstperiode. Om dit te fixen moet ik denk ik de laatste dag van de vriesperiode opslaan, en vervolgens printen. Ik snap alleen niet hoe.

https://i.imgur.com/T0szKBf.png

Mijn code

https://i.imgur.com/LVhlQ7r.png

Het .csv bestand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je één dag later krijgt dan gewenst, dan trek je er toch gewoon 1 dag vanaf voordat je het print?

Dat is gewoon het gevolg van hoe je de loop gebouwd hebt. De laatste iteratie van die loop is de dag waarop het niet meer vriest. Die sla je nu op als maxFreezingDate.

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 07-10-2020 18:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:16:
Als je één dag later krijgt dan gewenst, dan trek je er toch gewoon 1 dag vanaf voordat je het print?
Ik probeerde dit, maar toen kreeg ik een error omdat ik van een string niet iets kon aftrekken. Maar misschien kan ik de string definen als getal en hiervan -1 doen? En dan vervolgens dat getal printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan zul je dus even uit moeten zoeken hoe je van een datum één dag kan aftrekken. Daar heeft python vast functies voor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:15
Python:
1
2
3
4
5
6
For row in reader:

If temp < 0
          Freezedays += 1
     Else
          MaxFreezingDate...

Je geeft die MaxfreezingDate altijd pas 1 rij na de laatste vorst-dag een waarde, dus pak je ook de DATE van die row. Pas dat aan.

[ Voor 35% gewijzigd door eric.1 op 07-10-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
We hebben op het forum gewoon [code]-tags die je kan gebruiken. Dat is voor de lezers fijner dan een screenshot denk ik.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1